جاذبه های گردشگری کیش

جزیره کیش، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است، که هرسال به تعداد زیادی از گردشگران میزبانی می‌کند. افرادی که علاقه‌مند به فعالیت‌های آبی، طبیعت‌گردی و خرید و بازارگردی هستند، اینجا را بسیار دوست دارند. در کیش، تجربه‌های متنوعی را می‌توانید داشته باشید که مانند آنها در هیچ جای دیگری از کشور نیست.  علاوه بر جاذبه های گردشگری کیش ، آثار تاریخی و دیدنی‌های جذابی نیز در این جزیره وجود دارد که توسط مجموعه ارسنا توصیه می‌شود از آنها دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: رزرو هتل و سوییت در کیش

7938113e b264 49af 8a92 0346f8170cd7

معرفی جاذبه های گردشگری کیش

  • آکواریوم کیش

یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش، آکواریوم کیش است. این آکواریوم ۲۰ هزار لیتری دارای محیطی زیباست که در آن ماهیان آب شیرین نگهداری می‌شوند. در این آکواریوم شما می‌توانید حدود هشتاد نوع ماهی تزئینی با اشکال، رنگ‌های طبیعی و فلس، و ظاهری بسیار جذاب و کمیاب را ببینید . علاوه بر این ماهی‌های خاص، در بخش‌های مختلف آکواریوم، خزندگان مختلف از جمله مار و تمساح، پرندگان و پستانداران کمیاب نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اجاره خودرو در کیش

  • پارک دلفین کیش

پارک دلفین  جزیره کیش، اولین مجموعه نگه‌داری دلفین‌ها در ایران است. این پارک زیبا، محلی است که انواعی از پرندگان، گونه‌های گیاهی و دلفین‌ها نگه‌داری می‌شوند. با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار، پارک دلفین ها در قسمت شرقی جزیره کیش واقع شده است. در بخش مختلف نگه‌داری موجودات دریایی، شما می‌توانید پستانداران مختلفی از جمله دلفین‌ها، گربه‌های دریایی، پنگوئن‌ها و … را مشاهده کنید. همچنین، نمایش‌های جذابی بین مربیان و دلفین‌ها برگزار می‌شود که صحنه‌های جذابی را برای شما ایجاد می‌کنند. در قسمت فضای سبز پارک دلفین‌ها نیز گونه‌های گیاهی مختلفی مانند اقاقیا، درختان نخل، اکالیپتوس و … که با شرایط آب و هوای جزیره کیش سازگاری دارند، نگه‌داری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کشتی های تفریحی کیش

  • قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها  به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کیش شناخته می‌شود. ساختار تاریخی این قلعه و مناظر طبیعی اطرافش، آن را به یک مقصد محبوب برای گردشگران و علاقمندان به تاریخ تبدیل کرده است. این قلعه در دوره حکومت پرتغال بر بخشی از ایران در قرون وسطی بنا شده و در طول زمان تغییرات و اصلاحاتی در ساختار خود دیده است. مقصد ساختن این بنا به عنوان یک نقطه استراتژیک برای نظارت بر مسیرهای دریایی و مقابله با تهاجمات دریایی بوده است. قلعه پرتغالی شامل برج‌ها، دیوارهای سنگی و ساختارهای دفاعی دیگری است که شاهد تاریخ و قدمت آن هستند. امروزه، قلعه پرتغالی در کیش به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود که بازدیدکنندگان می‌توانند از زیبایی معماری تاریخی آن لذت ببرند و در فضای آرام و طبیعی این مکان تاریخی به دور از شلوغی‌های شهری قدم بردارند.

845d3b5c a2d4 4697 b8f4 114dca559c41

بیشتر بخوانید: تفریحات آبی کیش

  • کشتی یونانی کیش

احتمالاً یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی کیش، کشتی یونانی در کیش است. این کشتی دارای یک داستان جالب است. این کشتی که از انگلستان ساخته شده و متعلق به یونان است، در سال ۱۳۴۵ در دریای کیش غرق شد. از آن زمان یونانی‌ها بسیار تلاش کردند تا این کشتی زیبا و لوکس را نجات دهند. اما به نظر می‌رسد که مشکلات فنی جدی‌تری وجود داشته است. بنابراین، نفت کشتی تخلیه شد و خود کشتی در جزیره باقی ماند. منظره‌ی کشتی یونانی روی آب در زمان غروب آفتاب و به‌طور خاص در شب‌ها بسیار زیبا و دیدنی است. به‌ویژه اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، این چشم انداز را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: کنسرت کیش

  • موزه خلیج‌فارس

موزه هنری و خلیج‌فارس در ساحل جنوب غربی جزیره، یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش است که به یکی از بهترین مقاصد کیش تبدیل شده است. معماری این مجموعه شبیه به یک صدف است که وقتی وارد آن می‌شوید، تماشای آن شما را شگفت‌زده می‌کند. با مساحتی نزدیک به ۳۶۲۰ مترمربع، موزه هنری خلیج‌فارس، مکانی برای برگزاری انواع نمایشگاه‌ها و فروش آثار هنری و صنایع دستی داخلی و خارجی است که تنوع آثار، آن را به یکی از مراکز مهم عرضه آثار هنری در ایران تبدیل کرده است. موزه خلیج‌فارس در طبقه زیرین ساختمان قرار دارد و شامل ۵ گالری است که اسناد و مدارک تاریخی مرتبط با خلیج‌فارس و نمایشگاه آثار هنری را به نمایش می‌گذارد. این موزه دارای بخش‌های مختلفی همچون گالری، آمفی‌تئاتر مجهز، بخش‌های اداری مدیریتی و کافی‌شاپ است. ورود به موزه رایگان است و همه افراد می‌توانند از دیدن آثار هنری و تاریخی در این مکان لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اجاره موتور در کیش

664cf7a5 af8a 4351 ac8c 97cf0b974076

  • خانه مردم شناسی بومیان کیش

در حال حاضر، بسیاری از ساکنان کیش اصالتاً بومی نیستند. با رونق اقتصادی کیش، افراد زیادی از شهرهای دیگر به جزیره مهاجرت کرده‌اند. بنابراین، اگر تمایل به آشنایی با زندگی مردم کیش دارید، باید در نظر داشته باشید که شاید نیاز به رویکردی دیگری باشد. موزه مردم‌شناسی کیشخانه، یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش است که به شما امکان می‌دهد با سبک زندگی ساکنان اصیل کیش آشنا شوید. این خانه که در یکی از مناطق قدیمی کیش واقع شده، از سال ۱۳۹۳ به عنوان خانه مردم‌شناسی فعالیت می‌کند. ابزار و وسایل موجود در این خانه، سبک و فرهنگ زندگی مردم کیش را به شما نشان می‌دهد و تاریخچه ساختمان آن به حدود ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: جنگ های شبانه قشم

  • درخت سبز کیش

عجیب است  اما یک درخت هم جاذبه گردشگری کیش است.دلیل اصلی شهرت این درخت عمر طولانی‌اش است. برخی از بومی‌ها باور دارند که عمر این درخت به بیش از ۶۰۰ سال می‌رسد. درخت سبز کیش علاوه بر اینکه برای بسیاری از افراد مقدس است، بر این باورند که این درخت حاجت می‌دهد. آنها بر اساس باورها و اعتقادات خود به این درخت می‌پردازند و امیدوارند که آرزوهایشان برآورده شود. دیدن این درخت را از دست ندهید! درخت را ببینید و مردم ۶۰۰ سال پیش را در اطراف آن تصور کنید. این تصور حسی کمی عجیب و جالب است.

بیشتر بخوانید: گشت جزیره کیش

سخن آخر

رزرو تورهای مسافرتی یکی از بهترین راه های سفر به کیش است. با استفاده از تورهای مسافرتی، می توانید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید و تجربه یک سفر اقتصادی تر را داشته باشید. اگر قصد دارید با تور به کیش سفر کنید، می توانید از مجموعه ارسنا کمک بگیرد  و با توجه به هتل مورد نظر خود، تور مناسب خود را رزرو کنید.

منبع: بهترین هتل های کیش

76 / 100

دیدگاهتان را بنویسید