صفر تا صد راهنمای استفاده از لباسشویی زیرووات

ماشین های لباسشویی زیرووات به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب با استقبال بالایی در بازار مواجه شده اند و دارای تنوع زیادی در مدل هستند. هر یک از این مدل ها دارای برنامه های شستشو و ارورهای خاصی بوده و برای استفاده صحیح از دستگاه بهتر است با آنها آشنایی کافی داشته باشید. در ادامه راهنمای استفاده از لباسشویی زیرووات تمام مدل ها را ارائه می دهیم.

راهنمای استفاده از لباسشویی زیرووات

برنامه های شستشوی لباسشویی زیرووات

یکی از مهم ترین نکات برای استفاده از هر نوع لباسشویی، شناخت برنامه های آن و انتخاب گزینه مناسب با توجه به جنس لباس است. چون در ماشین های لباسشویی بر اساس میزان مقاومت پارچه لباس، دمای آب و زمان شستشو تنظیم می شود. از مهم ترین برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی زیرووات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه شستشوی jean

این برنامه شستشوی برای لباس های جین و لی کاربرد دارد. با انتخاب این برنامه به رنگ و بافت لباس های جین آسیب وارد نشده و دچار چین و چروک نمی شوند.

برنامه شستشوی delicate

برنامه delicate برای شستشوی لباس های بسیار حساس کاربرد دارد. برای شستشوی لباس های حریر و لباس خواب می توانید از این برنامه استفاده کنید.

برنامه شستشوی soak

برای شستشوی لباس های بسیار کثیف مانند لباس کار که دارای لکه های روغنی هستند از برنامه soak می توانید استفاده کنید. با انتخاب این برنامه دمای آب و زمان شستشو کمی بیشتر از حد نرمال خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این برنامه را برای لباس های روزانه که کثیفی کمی دارند به هیج عنوان انتخاب نکنید.

برنامه شستشوی hygiene

برای شستشوی لباس افراد بیمار یا دارای آلرژی بالا می توانید از این برنامه استفاده کنید. علاوه بر شستشوی کامل، این برنامه ضد عفونی لباس ها را نیز انجام می دهد.

برنامه شستشوی gentle لباسشویی زیرووات

از دیگر برنامه های مناسب برای شستشوی لباس های دارای لکه روغنی و خون می توان به gentle اشاره کرد.

برنامه baby care

برای شستشوی لباس های کودکان که بافت ظریفی دارد و نیاز به ضدعفونی نیز دارند، برنامه baby care را انتخاب کنید.

برنامه های شستشوی لباسشویی زیرووات

ارورهای ماشین لباسشویی زیرووات

  • ارور E01: این ارور به دلیل اشکال در آبگیری دستگاه رخ می دهد. پایین بودن فشار آب ساختمان، مسدود شدن شلنگ آب ورودی به دستگاه، خرابی شیر برقی، خرابی هیدروستات و برد الکتریکی از جمله مواردی هستند که باعث بروز این مشکل می شوند. برای بررسی برد الکتریکی و سایر قطعات می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات جنوب تهران تماس بگیرید.
  • ارور E02: به دلیل پایین بودن ارتفاع آب داخل مخزن از مقدار استاندارد این ارور روی پنل نمایش داده می شود. خرابی شیر برقی، اشکال در هیدروستات، جمع شدن کف زیاد داخل مخزن و خرابی برد همگی در بروز این ارور نقش دارند.
  • ارور E03: در صورت تخلیه نشدن آب لباسشویی این ارور نمایش داده می شود. کثیفی فیلتر تخلیه، مسدود شدن شلنگ تخلیه، خرابی برد و اشکال در پمپ و بالا بودن ارتفاع شلنگ همگی از دلایل بروز این ارور هستند.
  • ارور E04: در صورت زیاد بودن آب داخل لباسشویی این ارور نمایش داده می شود. برای رفع این ارور موارد زیر را بررسی کنید:
  • شیر برقی خراب است
  • از مواد شوینده غیر استاندارد استفاده شده و کف زیادی در مخزن وجود دارد.
  • هیدروستات خراب است و باید تعویض شود.

برد الکتریکی باید به صورت تخصصی عیب یابی شود. این قبلی خدمات باید توسط تعمیرکار باتجربه بررسی شوند و می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی جنوب تهران ری تعمیر تماس بگیرید.

  • ارور E05: در برخی از مدل های لباسشویی زیرووات پایین بودن سطح آب داخل مخزن با این ارور نمایش داده می شود.
  • ارور E06: به دلیل نوسان شدید ولتاژ ورودی به دستگاه ارور E06 نمایش داده می شود. دستگاه را حتما به محافظ برق متصل کنید.
  • ارور E07: خرابی های موتور با این ارور نمایش داده می شود و نیاز به عیب یابی تخصصی دارد.
  • ارور E08: در برخی از مدل ها خرابی موتور با ارور E08 نمایش داده می شود.
  • ارور E09: این ارور نیز نشان دهنده خرابی موتور و قطعات مرتبط با آن است.
  • ارور E12, E13: از مهم ترین ارورها به شمار می روند و نشان دهنده اشکال در برد الکتریکی هستند.
  • ارور E14: در صورتیکه دمای آب داخل دستگاه پایین تر از حد استاندارد باشد این ارور نمایش داده می شود.

ارورهای E15، E16، E17 و E18 نشان دهنده مشکلات فنی و خرابی برد الکتریکی و مدارات آن است و باید توسط تعمیرکار بررسی شوند. به محض مشاهده این ارورها بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارورهای ماشین لباسشویی زیرووات

معنی کلمات روی لباسشویی زیرووات

بر روی ماشین های لباسشویی زیرووات علامت ها و کلمات متعددی وجود دارد که شناخت آنها برای استفاده صحیح از دستگاه ضروری است. در ادامه لیست کلمات روی لباسشویی زیرروات را می توانید مشاهده کنید:

Drain:  این کلمه روی لباسشویی زیرووات به معنای فعال کردن تخلیه دستگاه است.

Hand wash: با انتخاب این برنامه می توانید لباس های بسیار ظریف را به حالت دستی با دستگاه شستشو دهید و به آنها آسیب وارد نمی شود.

Quick ۳۰: این کلمه روی لباسشویی زیرووات به معنای شستشوی لباس ها با سرعت بالا و در فاصله زمانی ۳۰ دقیقه کاربرد دارد.

Rinse+spin: این کلمه به معنای فعال سازی مرحله آبکشی و خشک کن در لباسشویی است.

Souk: این کلمه بر روی برخی از مدل های لباسشویی زیرووات وجود دارد و به مرحله خیساندن لباس را اضافه می کند. این برنامه برای لباس های بسیار کثیف و دارای لک کاربرد دارد.

Cotton eco: در شرایطی که قصد داشته باشید لباس های نخی و کتان با صرفه جویی در مصرف آب و برق شسته شوند می توانید از این دکمه استفاده کنید.

Pre wash: این کلمه به معنای فعال کردن پیش شستشو است. از این برنامه برای شستشوی لباس های بیش از اندازه کثیف می توان استفاده کرد.

Allergy care: در بعضی از مدل های لباسشویی زیرووات برای شستشوی ضد آلرژی لباس ها این برنامه قرار گرفته است.

Favorit: با استفاده از این برنامه می توانید تنظیمات دلخواهی را برای شستشو قرار دهید. به عبارت دیگر، برای تعریف یک برنامه سفارشی کاربرد دارد.

Crease care: این کلمه به معنای شستشو در دمای پایین تر برای جلوگیری از چروک زیاد لباس ها است. با انتخاب این برنامه لباس ها راحت تر اتوکشی می شوند.

Duvet: این برنامه برای شستشوی لباس های مخمل و پرزدار استفاده می شود.

Refresh: لباس های بسیار حساس و ظریف را می توان با این برنامه شستشو داد. تمام مراحل شستشو با بخار انجام شده و تنها سه عدد لباس باید در مخزن وجود داشته باشد.

Time save: برای صرفه جویی در زمان و شستشوی سریع تر لباس ها از این برنامه می توان استفاده کرد.

Black care: به منظور جلوگیری از رنگ لباس های مشکی با شستشوی در لباسشویی از این برنامه می توان استفاده کرد.

Easy care: معنی کلمه easy care روی ماشین لباسشوی زیرووات، شستشو در حالت ضد چروک با اتوکشی آسان است.

Blanket: این برنامه برای شستشوی پتو کاربرد دارد. (پتوهایی را در لباسشویی باید قرار داد که وزن آنها کمتر از ظرفیت دستگاه باشد)

ری تعمیر؛ تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات جنوب تهران

در صورت عمل نکردن هر یک از برنامه های شستشو یا مواجه شدن با ارورهای فنی که نیاز به تعمیر تخصصی دارند، کافیست با ما در ری تعمیر تماس بگیرید. ری تعمیر مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی جنوب تهران است و تمام برندهای ایرانی و خارجی را پوشش داده و از قطعات اصلی برای تعمیرات استفاده می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید نام “ری تعمیر” را در اینترنت جستجو و یا با شماره

۰۲۱-۵۵۹۶۹۲۸۲ تماس بگیرید.

85 / 100

دیدگاهتان را بنویسید