صفر تا صد عمل بینی از زبان بهترین جراح بینی تهران

اگر تصمیم به تغییراتی در چهره و بینی خود دارید اما نمی دانید جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است یا خیر ؟ مطالعه این مقاله را از دست ندهید ؛ چرا که در ادامه تمامی فرآیند عمل بینی از شروع تا پایان را مرحله به مرحله برای شما عزیزان شرح خواهیم داد و به نکات مهمی که در این خصوص باید توجه نمایید ، اشاره خواهیم کرد. تمامی این مطالب مورد تایید بهترین جراح بینی در تهران بوده از این رو منبع خوبی برای کسب اطلاعات لازم در زمینه رینوپلاستی به شمار می آید. بنابراین اگر می خواهید تجربه لذت بخشی از جراحی بینی داشته باشید ، پیشنهاد می شود مطالعه این مقاله را از دست ندهید !

images 1697442270 652ce9de0b625

از تصمیم گیری تا اقدام برای جراحی بینی

افراد با دلایل و منطق های متفاوتی تصمیم می گیرند تا بینی خود را جراحی نمایند. صرف نظر از این تصمیم گیری ؛ در قدم اول بیمار لازم است به شناخت دقیقی از اهداف خود برای انجام این جراحی برسد و سپس به تحقیق و بررسی برای انتخاب جراح بینی بپردازد. بدون شک یافتن یک جراح بینی مناسب در میان جراحان بسیاری که در این زمینه فعالیت می کنند ، کار دشوار و سختی است. اما توجه به برخی نکات این کار را برای شما آسان می کند. برای این منظور لازم است در قدم اول از دوستان و آشنایان خود که تجربه این جراحی را داشتند سوال کنید ، سپس در شبکه های اجتماعی و اینترنت شروع به جستجو کرده و در مورد سابقه کاری جراح ، مدرک ها و رضایت بیماران تحقیق نمایید و در نهایت نمونه کارهای جراح مورد نظر خود شامل فیلم ها و عکس های قبل و بعد از عمل بینی را بررسی نمایید. در نهایت یک وقت حضوری برای مشاوره با جراح تعیین نموده و به مطب پزشک مراجعه نمایید.

این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است و شما می توانید دغدغه ها و نگرانی های خود را از انجام عمل جراحی بینی با پزشک در میان بگذارید و در نهایت در رابطه با اهداف و نتیجه مورد نظر خود صحبت کنید. همچنین در این جلسه می توانید با خصوصیات اخلاقی جراح بینی آشنا شده و از هزینه عمل بینی خود اطلاع پیدا کنید. در صورتی که همه موارد در طی این جلسه به خوبی پیش بروند و جراح شما را کاندید مناسبی برای عمل بینی بداند ، لازم است برای مرحله دوم جراحی آماده شوید که یک سری نکات و دستورالعمل ها برای شما توضیح داده خواهد شد.

آمادگی برای عمل زیبایی بینی

زمانی که مشخص می شود شما کاندید مناسبی برای عمل زیبایی بینی هستید ، یک سری آزمایش برای اطمینان از صحت سلامتی شما تجویز خواهد شد. همچنین در مواردی لازم است عکس هایی از نماهای مختلف بینی تهیه کرده و عکس سی تی اسکن نیز تهیه نمایید. این آزمایش لازم است حدود 3 الی 5 روز قبل از جراحی انجام شده و نتیجه آن را به پزشک خود نشان دهید تا در صورتی که مشکل جدی وجود نداشت ، تاریخ جراحی شما مشخص شود.

توصیه می شود از دو هفته قبل از عمل بینی از مصرف سیگار و سایر دخانیات پرهیز نمایید ، همچنین مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید ، لازم است با مشورت پزشک برای مدتی مصرف داروها را قطع نمایید به ویژه اگر داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون مصرف می کنید.

توصیه ما به شما این است برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن و کوتاه شدن روند بهبودی پس از جراحی ، رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. از این رو بهتر است میوه و سبزیجات و پروتئین کافی پیش از جراحی مصرف نمایید.

شب قبل از جراحی

بیشتر بیماران شب قبل از جراحی دچار استرس و هیجان زیادی می شوند ؛ به همین دلیل توصیه می شود پیاده روی سبکی داشته باشید به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید و با تکیه بر این موضوع که شما جراح خوبی را برای عمل بینی خود انتخاب کرده اید ، پس قطعا به نتیجه خوبی از این جراحی دست پیدا می کنید به خود اطمینان داده و نفس های عمیق بکشید. از موارد مهمی که لازم است شب قبل از جراحی انجام دهید دوش گرفتن است. همچنین لازم است اگر لاک ناخن دارید ، آن ها را پاک کنید. شام سبکی میل نمایید وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید و سعی کنید خواب راحتی داشته باشید. دقت کنید که برای انجام جراحی باید حداقل 6 الی 8 ساعت ناشتا باشید ؛ بنابراین با توجه به ساعت مشخص شده برای جراحی ، آخرین وعده غذایی خود را مدیریت نمایید.

روز جراحی تا رسیدن به نتیجه دلخواه

لازم است در ساعت مشخص شده با یک همراه در کلینیک جراحی حضور پیدا کنید و بعد از ارائه مدارک و پر کردن فرم های مربوطه لباس های جراحی را پوشیده و برای ورود به اتاق عمل آماده شوید. پیش از پروسه بیهوشی اهداف شما بار دیگر با جراح بینی مرور خواهد شد و سپس به خوابی عمیق فرو رفته و فرآیند جراحی شما انجام می شود. معمولا این فرایند حدود 1 الی 2 ساعت زمان می برد و پس از آن به اتاق ریکاوری منتقل شده و بعد از اتمام سرم ، در صورتی که تهوع و مشکل جدی وجود نداشت چند قدم راه رفته و مرخص می شوید و لازم است دوره نقاهت خود را در منزل سپری نمایید.

لیستی از نکات مهمی که در طی دوران مراقبت های بعد از جراحی بینی باید آن ها را رعایت کنید توسط پزشک به شما داده می شود و بعد از آن لازم است در روز سوم تا پنجم برای کشیدن بخیه ها و برداشتن پانسمان به مطب پزشک مراجعه نمایید و بعد از برداشتن گچ ، فرآیند چسب زدن به بینی آغاز می شود که اغلب تا دو ماه ادامه دارد. دقت داشته باشید که بینی شما بعد از جراحی تا چند ماه ورم دارد و به مرور تورم از بین رفته و می توانید شاهد نتیجه نهایی عمل بینی خود باشید.

منبع : دکتر محمد حسین طاهریان

67 / 100

دیدگاهتان را بنویسید