لوازم ضروری و وسایل مورد نیاز برای سفر کدامند؟

اگر  وسایل مورد نیاز برای مسافرت را اغلب فراموش می‌کنید، اشکالی ندارد. این مشکل معمولاً با تهیه لیست وسایل لازم برای سفر حل می‌شود. همیشه می‌توانید از ماجراجویی‌ و گشت و گذار لذت ببرید، اما تنها در صورتی که لوازم سفر و گردشگری را به درستی تهیه و با خورد برده باشید.

هر سفری نیازمند ابزاری است که از پیش برایش برنامه‌ریزی شده باشد. منظور لوازمی است که نه تنها راحتی را به ارمغان می‌آورند، بلکه امنیت و خاطر آسوده را در مسافرت‌های خارجی و داخلی نیز تضمین می‌کنند.

فرقی ندارد که فصل تابستان یا سرمای شدید پاییز و زمستان را برای ماجراجویی انتخاب کرده باشید، فقط مهم آمادگی شماست تا بتوانید با هر شرایطی روبرو شوید. آیا کنجکاو هستید که کدام تجهیزات شما را به یک گردشگر حرفه‌ای تبدیل می‌کنند؟ از شما دعوت می‌کنیم با این 5 لوازم مورد نیاز سفر بیشتر آشنا شوید.

پاوربانک: ناجی گوشی و لوازم الکترونیکی شما در سفر

پاور بانک و تلفن همراه در سفر

تصور کنید در اوج لذت بردن هنگام دیدن جاذبه‌های دیدنی، ناگهان شارژ گوشی شما تمام می‌شود. دیگر نمی‌توانید عکس بگیرید، با دوستان و خانواده‌تان در تماس باشید، یا از مسیریابی استفاده کنید. چه فاجعه‌ای با نداشتن این وسیله ضروری در مسافرت می‌تواند رخ بدهد.

اما نگران نباشید! پاوربانک، حکم فرشته نجات را در چنین مواقعی دارد. این وسیله کوچک و دوست داشتنی، به راحتی می‌تواند چندین بار گوشی شما را شارژ کند. پاوربانک یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز مسافرت است.

چرا داشتن پاوربانک در مسافرت ضروری است؟

به چند علت داشتن پاوربانک در مسافرت ضروری است:

هر کجا که می‌روید، همراه شماست: فرقی نمی‌کند که با ماشین مسافرت می‌کنید، با هواپیما، یا به دل طبیعت می‌زنید. پاوربانک به راحتی در جیب یا کوله شما جا می‌شود و همیشه در دسترس شما خواهد بود.

خداحافظی با خاموشی ناگهانی: دیگر نگران تمام شدن شارژ گوشی یا دوربین و لپ تاپ در زمان‌های نامناسب نباشید. پاوربانک همیشه یار و یاور شماست و وسایل الکترونیکی مورد نیاز در سفر را در هر شرایطی روشن نگه می‌دارد.

ارتباط مداوم: با داشتن پاوربانک، می‌توانید همیشه با دوستان و خانواده‌تان در تماس باشید و از آن‌ها خبر بگیرید. دیگر نگران قطعی تماس به دلیل تمام شدن شارژ گوشی نخواهید بود.

امنیت بیشتر: در ماجراجویی‌های خود، به خصوص در مکان‌های ناآشنا، داشتن گوشی با شارژ کامل می‌تواند به امنیت شما را افزایش دهد. با استفاده از پاوربانک، می‌توانید همیشه از امکاناتی مانند GPS و تماس اضطراری استفاده کنید.

ضد آفتاب: سپر دفاعی شما در برابر خورشید

ضدآفتاب های رنگی رنگی در سفر

ضرورت ضد آفتاب همانند لباس مناسب برای سفر است! آیا هیچ سفری را بدون لباس مناسب شروع میکنید؟

ماجراجویی و گشت و گذار در مقاصد دلخواه ممکن است با تابش گرم خورشید همراه باشد. حتی برخی گردشگران به خاطر آفتابی بودن هوا از دیدن مکان دیدنی مورد علاقه خود دست می‌کشند. آن‌ها فقط از به همراه داشتن یکی از وسایل لازم برای سفر غافل بوده‌اند.

این ابزار مهم همان سپر دفاعی قدرتمند به نام ضد آفتاب است که می‌تواند از شما در برابر این خطرات محافظت کند و دیگر نیاز نیست نگران باشید. ضد آفتاب یکی از اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز در سفر است که باید در چمدان خود به همراه داشته باشید.

چرا ضد آفتاب در سفر ضروری است؟

به دلایل زیر باید حتماً ضدآفتاب را در سفر همراه خود داشته باشید.

فرقی نمی‌کند کجا سفر می‌کنید: چه در سواحل گرمسیری باشید، چه در کوه‌های مرتفع، یا حتی در یک شهر شلوغ، اشعه‌های مضر خورشید به پوست شما نفوذ می‌کنند. ضد آفتاب، در هر کجا، یار و یاور شماست.

حتی در هوای ابری: ابرها می‌توانند تا 70 درصد از اشعه‌های UV خورشید را عبور دهند. به همین دلیل، حتی در صورت رفتن به مناطقی با هوای ابری نیز باید از این محصول مراقبتی پوست استفاده کنید.

همراه داشتن داروهای ضروری در سفر: برای جلوگیری از عواقب ناگوار

 

سفر پر از هیجان، گشت و گذار و خاطرات خوش است. اما در این میان، نباید از سلامت خود غافل شویم. به همراه داشتن داروهای ضروری و شخصی در مواقع نیاز، می‌توانند به دادمان برسند و از بروز مشکلات و دردسرها جلوگیری کنند.

داروهای خاص و ضروری یکی از وسایل لازم برای سفر داخلی و خارجی هستند. زیرا به شما آرامش خاطر می‌دهند و از نگرانی‌های مربوط به سلامتیتان می‌کاهند. با دانستن اینکه در صورت بروز هرگونه مشکل، داروهای مورد نیاز را در دسترس دارید، می‌توانید با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرید.

نکاتی برای حمل دارو در مسافرت خارجی و داخلی

به همراه داشتن دارو در مسافرت

به نکات زیر برای حمل دارو در سفرهای خارجی و داخلی توجه کنید.

  •         داروهای خود را در یک جعبه یا کیف جداگانه حمل کنید تا به راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  •         بر روی هر بطری دارو، برچسبی با نام دارو، نحوه مصرف و تاریخ انقضا بچسبانید تا در صورت نیاز، همراهتان یا فرد دیگر بتواند اطلاعات لازم را داشته باشد.
  •         اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید تا از قوانین و مقررات مربوط به حمل دارو در آن کشور مطلع شوید. زیرا هر کشوری قوانین خود را در مورد استفاده از داروهای خاص دارد.
  • کفش راحت: یار همیشگی گردشگران برای پیاده روی

اولین و مهم‌ترین موردی که برای افزایش کیفیت گردش و راه رفتن‌ طولانی نیاز دارید، کفش راحت است. اگر نمی‌خواهید در هنگام گشت و گذار از شدت خستگی، پاهایتان توان پیاده روی را از دست بدهند، حتما یک جفت کفش سبک و راحت به همراه داشته باشید.

سفر پر است از پیاده روی‌های طولانی. دیدن جاذبه‌های تاریخی و موزه‌ها، رفتن به مراکز خرید، بازدید از دیدنی‌های طبیعی و هر نوع جابجایی با سر پا ایستادن‌های طولانی و راه رفتن مدام همراه است، که البته با داشتن کفش مناسب دیگر جای نگرانی نیست.

اهمیت انتخاب کفش مناسب برای سفر

  •         نوع سفر: با توجه به شرایط مقصد، کفش مناسب را انتخاب کنید. برای مثال، برای پیاده‌روی در طبیعت، به کفش‌های کوهنوردی یا trekking نیاز دارید، در حالی که برای سفرهای شهری، کفش‌های کتانی یا صندل‌های راحت مناسب هستند.
  •         آب و هوا: رفتن به منطقه‌ای با آب و هوای گرم، نیازمند پوشیدن کفش‌های خنک و تهویه‌دار است. در مقابل، اگر به منطقه‌ای با آب و هوای سرد سفر می‌کنید، به کفش‌های گرم و ضد آب نیاز دارید.
  • میان وعده و آب: برای جلوگیری از گشنگی و تشنگی

به همراه داشتن یک سری خوراکی مقوی و سبک مانند آجیل، مغزها، خرما، شکلات و آبنبات یکی از بهترین راه‌هایی است که بتوانید انرژی مورد نیازتان را برای ادامه گردش‌های روزانه در سفر تامین کنید. همچنین، خوراکی‌ها مهم‌‌ترین وسایل لازم برای سفر با ماشین هستند.

از طرف دیگر، یکی دیگر از مهم‌ترین لوازم سفر و گردشگری قمقمه آب است که به شما برای برطرف کردن تشنگی کمک می‌کند. البته علاوه بر این‌ها باعث می‌شود کمتر نیاز به خرید آب معدنی داشته باشید و هرجا که آب آشامیدنی سالم پیدا کردید، می‌توانید آن را پر کنید.

نکاتی برای استفاده از میان وعده و آب در مسافرت

  •         میان وعده‌های خود را در بسته‌بندی‌های مناسب حمل کنید تا از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری شود.
  •         آب آشامیدنی را در قمقمه یا بطری‌های مناسب و دارای قابلیت حفظ دما حمل کنید.
  •         میوه‌ها و سبزیجات را قبل از سفر خوب بشویید.
  •         از مصرفو به همراه داشتن غذاهای فاسد شدنی خودداری کنید.

منبع safarqand

70 / 100

دیدگاهتان را بنویسید