» سبک زندگی » آرایش و زیبایی » با این 10 روش پوست صاف و شفاف داشته باش!
چگونه پوستی سفید و بدون جوش داشته باشیم درمان خانگی
آرایش و زیبایی

با این 10 روش پوست صاف و شفاف داشته باش!

مارس 24, 2023 70147

اغلب خانم‌ها اشتیاق دارند که سیما‌ای بی‌عیب، صیقلی، روشن و عاری از لک داشته باشند. در این موضوع، مجموع نکات مؤثری به‌جهت رسیدن به این هدف‌ها وجود دارند. ازاین‌رو ما امروز در مورد 10 نکته مفیدی صحبت خواهیم کرد که می‌توانید با رعایت آن‌ها صورت خود را صاف، شفاف و عاری از لک کنید.

۱۰ روشی که کمک می‌کند پوست صاف و شفافی داشته باشید

در ادامه به روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن پوست صاف و شفاف داشته باشید اشاره خواهیم کرد. چنانچه داشتن چهره‌ای باطراوت و تودل‌برو برایتان مهم است، در ادامه با ما همراه باشید.

۱. پوست خود را روزمره پاکسازی کنید

آغازین نکته به‌جهت صاف و شفاف نگه‌داشتن پوست، اطاعت از روش منظم پاکسازی است. برای دارا بودن پوستی بی‌عیب‌ونقص باید صورت خود را تمیز کرده و فاقد از ناپاکی و کثیفی نگه دارید. شستن صورت دو بار در روز، یک‌بار در صبح و دیگری در شب، می‌تواند کافی باشد. یادتان باشد حتما از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید و حواستان باشد پاکسازی بیش از حد می‌تواند پوست شما را نه‌تنها شفاف نکند، بلکه کدر نیز کند.

چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیم
چگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیم

۲. از تونر کمک بگیرید

تونر علاوه‌برآنکه به ازبین‌بردن آلودگی از روی چهره کمک می‌کند، سطح pH پوست را نیز در حد نرمال نگه می‌دارد. افزون‌برآن تونر مواد مغذی حیاتی پوست را تأمین کرده و پوست را آرامش می‌دهد؛ ازاین‌رو برای اطمینان از داشتن پوستی صاف و عاری از لک، هرگز این مرحله را نادیده نگرفته و برای نتیجه بهتر از تونر‌های بدون الکل استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از تونر محبوبی که از محصولات نوتروژینا است استفاده کنید.

۳. از مرطوب‌کننده استفاده کنید

مرطوب‌کننده‌ها مانند غذا برای پوست عمل کرده و شما باید این غذا را به پوست خود برسانید تا پوست سرزنده و سالم بماند. آبرسانی، رطوبت موردنیاز پوست را تأمین می‌کند که بدون شک نرمی، صافی و لطافت پوست را افزایش می‌دهد؛ بنابراین آبرسانی یا هیدراتاسیون نقشی کلیدی برای حفظ شفافیت پوست دارد.

پوست صاف و براق
پوست صاف و براق

۴. لایه بردار را فراموش نکنید

لایه‌برداری یک مرحله کمکی در هر روتین مراقبت از پوست است. زیرا سلول‌های مرده به‌صورت دوره‌ای روی پوست تجمع می‌یابند و روند نوسازی پوست را متوقف می‌کنند؛ بنابراین برای صاف نگه‌داشتن پوست و حذف جوش‌های سرسیاه و سفید، حداقل 2 بار در هفته از یک لایه‌بردار متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. این کار، سلول‌های مرده را که مسئول مسدود شدن منافذ و ایجاد لکه هستند از بین برده و شفافیت پوست را سبب می‌شود.

۵. از ماسک صورت استفاده کنید

استفاده از ماسک صورت مرحله مهم دیگری از روتین مراقبت از پوست است. اگر پوست معمولی تا خشک دارید، باید از ماسک‌هایی استفاده کنید که درخشندگی و شفافیت خوبی به پوست بدهند و آن را آبرسانی کنند. در غیر این صورت، اگر پوست چرب دارید، باید روی ماسک‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که حاوی مواد ضد آکنه هستند. روال ماسک زدن را 2 تا 3 بار در هفته دنبال کنید.

کرم برای صاف شدن پوست صورت
کرم برای صاف شدن پوست صورت

۶. به برنامه غذایی خود توجه داشته باشید

همیشه روی داشتن یک رژیم غذایی متعادل متشکل از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی تمرکز کنید. شما باید مقدار زیادی سبزیجات و میوه‌های تازه بخورید، چراکه این مواد، بسیاری از مشکلات پوستی را مهار کرده و شفافیت طبیعی به آن می‌بخشند.

۷. آب فراوان بنوشید

میزان خوردن آب به وزن، مکان و سطح فعالیت فیزیکی شما بستگی دارد؛ بنابراین اگر در معرض آب‌و‌هوای گرم هستید، باید مقدار زیادی آب بنوشید و خود را هیدراته نگه دارید. زیرا آب به دفع سموم کمک کرده و پوستی صاف و شفاف برای شما به ارمغان می‌آورد.

۸. آرایش را همیشه پاک کنید

وقتی آرایش می‌کنید، منافذ پوست بسته شده و به پوست شما اجازه تنفس داده نمی‌شود. مواد آرایشی سنگین می‌توانند باعث جوش، تیرگی و تجمع سلول‌های مرده روی صورت شما شوند؛ بنابراین پاک‌کردن آرایش قبل از خواب را ابدا فراموش نکنید. علاوه‌برآن، از مواد آرایشی بر پایه آب استفاده کنید؛ زیرا در مقایسه با نوع روغنی، منافذ را کمتر مسدود می‌کنند.

پوستی صاف و بدون لک
پوستی صاف و بدون لک

۹. از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضدآفتاب برای دارا بودن پوستی شفاف و بدون لک ضروری است؛ ازاین‌رو هر زمان که بیرون می‌روید، از ضدآفتابی که حاوی SPF است، استفاده کنید. ضدآفتاب‌ها از پوست شما محافظت کرده و روند پیری را کند می‌کنند. این‌چنین از ایجاد چین‌وچروک و لکه‌های تیره جلوگیری کرده و پوستی شفاف و صاف را سبب می‌شوند. به‌منظور خرید انواع ضدآفتاب می‌توانید به وب‌سایت خانومی مراجعه کنید.

۱۰. خواب مکفی داشته باشید

خواب مکفی روزمره را فراموش نکنید. چراکه خواب برای شادابی و جوانی پوست بسیار مهم است. بی‌خوابی باعث ایجاد پوستی کدر، کم‌آب و این‌چنین ایجاد لکه و پف زیر چشم می‌شود. خوابیدن به ترمیم سلول‌های قدیمی کمک کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد؛ ازاین‌رو مطمئن شوید که روزانه ۸ تا ۹ ساعت می‌خوابید.

به پوستتان بها بدهید

در مطلبی که خواندید به یکسری نکات ساده اما درعین‌حال بسیار مهم برای داشتن پوستی شفاف و صاف پرداختیم. این نکات ساده و مؤثر در زیبایی پوست را دنبال کنید تا بیشتر از همیشه بی‌عیب‌ونقص به نظر برسید.

 

منبع : زوم لایف

83 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×