» سبک زندگی » خانه داری » با روشی آسان برای از بین بردن روغن زیتون خشک شده روی فرش آشنا شوید
روشی آسان برای از بین بردن روغن زیتون خشک شده روی فرش آشنا شوید تصویر 1 jpg
خانه داری

با روشی آسان برای از بین بردن روغن زیتون خشک شده روی فرش آشنا شوید

اکتبر 28, 2023 60136

یکی از انواع لکه هایی که واقعا می تواند شما را آزار داده و فرش شما را زشت کند، لکه چربی و روغن به خصوص روغن زیتون است. اگرچه روغن زیتون معمولا در هنگام پخت و پز در آشپزخانه استفاده می شود اما ممکن است در برخی موارد و یا در مهمانی ها، مجبور باشید که روغن را در خارج از آشپزخانه نیز استفاده کنید. به هر حال هنگامی که روغن زیتون به طور تصادفی روی فرش می ریزد، می تواند شما را نگران کند.

حال اگر هنگام ریختن روغن زیتون توسط خودتان، کودک تان و یا حتی میهمان تان، متوجه این موضوع نشده باشید و بعدا بفهمید که یک لکه روغنی چسبناک روی فرش تان ایجاد شده، چه باید بکنید؟ نترسید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم لکه روغن زیتون خشک شده را به راحتی از روی فرش تان پاک کنید.

نکات و روش های گفته شده در این مقاله به شما کمک می کند تا روغن زیتون خشک شده روش فرش تان را ابتدا احیا کرده و سپس پاک کنید. پس تا انتهای مقاله، ما را همراهی کنید.

8e2e0a02 8192 4fee b6a5 cbf1134b3f81

نکاتی برای از بین بردن لکه روغن زیتون روی فرش

مواجه شدن با لکه روغن زیتون روی فرش برای هر کسی واقعا سخت است اما مطمئنا به معنی پاک نشدن آن از فرش نیست. در این قسمت از مقاله، قصد داریم تا ابتدا به اختصار روش های اولیه برای پاک کردن لکه روغن زیتون فرش را برای شما توضیح دهیم. سپس اگر با این روش ها لکه پاک نشد، مراحل سخت تری را برای حل این مشکل، به شما توضیح دهیم.

  • اولین قدم برای پاک کردن لکه روغن زیتون، استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و آب است. این ترکیب معمولا می تواند به خوبی چربی روغن زیتون را از فرش شما خارج کند. اما به یاد داشته باشید که اگر لکه خیلی خشک باشد، این روش باید با آب گرم انجام شود. اگر با آب گرم و مایع ظرفشویی نیز لکه پاک نشد، بایستی مراحل دیگر را دنبال کنید.
  • لکه بر فرش یکی دیگر از مواردی است که به دلیل دارا بودن ترکیبات خاص، شاید بتواند لکه روغن زیتون خشک شده فرش شما را از بین ببرد. لکه بر را باید مطابق با دستورالعمل مصرف کننده که روی بسته بندی نوشته شده، استفاده کنید. توجه داشته باشید که از لکه برهای متناسب با نوع فرش تان استفاده کنید و پیش از استفاده نیز ترجیحا آن را بر روی یک قسمت از فرش که دید ندارد، امتحان کنید.

اگر در هر مرحله متوجه شدید لکه خیلی مقاوم است و یا پس از پاک شدن، اوضاع در حال بدتر شدن است، بهتر است پس از ورود به پورتال Tohidcarpet.ir از خدمات شستشوی فرش حرفه ای و با دستگاه استفاده کنید تا لکه کاملا از بین برود.

cfa57e88 6534 4c6d 9bff ffa56188e4d3

چگونه می توان روغن زیتون خشک شده روی فرش را پاک کرد؟

خب فرض کنید روغن زیتون توسط بچه ها یا خودتان روی فرش ریخته و متوجه آن نشده اید. حالا وقتی روی فرش قدم برمی دارید متوجه چسبیدن فرش به پای تان می شوید. در این شرایط چه باید بکنید؟

مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا یک چاقوی کره خوری بردارید و از آن برای خراشیدن سطحی روغن از روی فرش استفاده کنید. مطمئن شوید که الیاف را خراش نمی دهید و فقط لکه را می تراشید.
  2. پس از تراشیدن، کمی پودر نشاسته ذرت یا جوش شیرین را روی محل بپاشید.
  3. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا این پودر بتواند چربی روغن را جذب کند.
  4. سپس جاروبرقی بکشید تا پودر به خوبی از روی فرش برداشته شود.
  5. در این مرحله باید کمی سرکه سفید (1 قاشق غذاخوری) را به همراه مایع ظرفشویی (1 قاشق غذاخوری) و آب (2 فنجان) ترکیب کرده و از ترکیب آماده شده روی لکه بریزید. مقدار کمی از محلول روی لکه بریزید که فرش زیاد از حد خیس نشود.
  6. با یک دستمال تمیز و سفید سعی کنید تا لکه را به کمک ترکیب آماده شده، پاک کنید. دقت کنید که لکه را نمالید و فقط با حرکات دورانی به کمک دستمال، محلول را با روغن ترکیب کرده و آن را پاک کنید. هر بار که دستمال آلوده شد، از قسمت تمیز دیگر آن استفاده کنید.
  7. پس از اینکه مطمئن شدید لکه پاک شده، به کمک آب و یک دستمال تمیز و سفید دیگر، محل را بشویید.
  8. با یک حوله جاذب، آب فرش را خشک کنید تا نپوسد.
  9. فرش را جاروبرقی بکشید تا الیاف به حالت اول خود برگردند.

اگر وقتی فرش خشک شد، شاهد یک لکه بزرگ تر و بدتر بودید و یا متوجه شدید که لکه هنوز به قوت خود باقیست، می توانید قالیشویی در شهرک غرب را انتخاب کرده و خدمات شستشوی فرش خود را به آن ها بسپارید.

شستن فرش سنتی و اتوماتیک

در روش شستشوی سنتی که معمولا برای فرش های دستبافت و ظریف انجام می شود، به روش سنتی ابتدا گرد و خاک فرش گرفته شده و سپس فرش با تاید شستشو داده می شود. اما در روش مکانیزه که امروزه با استقبال زیادی نیز رو به رو بوده، فرش ها به کمک دستگاه های حرفه ای که فرچه های بزرگ و چرخان دارند، شستشو داده می شوند.

در هر دو روش که توسط خدمات قالیشویی محدوده شهرک غرب ارائه می شود، شما می توانید فرش های خود را همچون روز اول تمیز و نو دریافت کنید. در قالیشویی توحید خدمات شستشوی فرش سنتی و اتوماتیک توسط نیروهای خبره انجام می شود.

a8b2ec1d 332f 4e97 8657 3104c84cc2ec

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید به عنوان واحد نمونه سال های 96 تا 99 امروزه خدمات گسترده خود را به سراسر تهران ارائه می کند. پس اگر در هر جایی از تهران سکونت دارید و می خواهید فرش های تان را به یک قالیشویی امن و معتبر بسپارید، قالیشویی توحید را انتخاب کنید.

قالیشویی توحید با ارائه خدمات تضمین شده و امکان ثبت سفارش به صورت تلفنی و آنلاین، همواره در دسترس عموم شهروندان می باشد. پس تعلل نکنید و همین حالا با شماره 1864 تماس بگیرید.

منبع

82 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×