» معرفی کسب و کار » تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ
معرفی کسب و کار

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش مرغ

می 8, 2024 2022

پرورش مرغ، چه برای تولید تخم‌مرغ و چه برای تولید گوشت، می‌تواند یک فعالیت لذت‌بخش و سودمند باشد؛ اما قبل از شروع این کار، باید تجهیزات مناسب را تهیه کنید. ما در این مقاله قصد داریم به شما بهترین ارائه‌دهنده تجهیزات پرورش مرغ را معرفی کنیم.

پرورش مرغ، چه برای تولید تخم‌مرغ و چه برای تولید گوشت، می‌تواند یک فعالیت لذت‌بخش و سودمند باشد؛ اما قبل از شروع این کار، باید تجهیزات مناسب را تهیه کنید. ما در این مقاله قصد داریم به شما بهترین ارائه‌دهنده تجهیزات پرورش مرغ را معرفی کنیم.

آشنایی با تجهیزات پرورش مرغ

تجهیزات پرورش مرغ، شامل انواع و اقسام محصولاتی می‌شود که باید برای راه‌اندازی یک مرغداری با عملکرد صحیح از آن‌ها استفاده کنید. این تجهیزات، به‌شرح زیر هستند.

 

فن تهویه

با توجه به ابعاد سالن پرورش و تعداد طیور، فن‌های تهویه انواع مختلفی دارند. این فن‌ها، به تهویه و سالم‌سازی هوای سالن کمک می‌کنند و برای تمامی طیور، ازجمله مرغ‌های گوشتی، تخم‌گذار، جوجه‌ها و نیمچه‌ها، ضروری هستند. افزایش آمونیاک و بوی ناشی از فضولات، افزایش دی‌اکسیدکربن، نشان‌دهنده لزوم نصب و راه‌اندازی فن‌های تهویه در تعداد مناسب در هر مرغداری و سالن پرورشی است!

 

سیستم آبخوری

آب نقشی اساسی در رشد و سلامتی پرنده‌ها دارد. استفاده از آب آشامیدنی سالم و با سختی پایین برای آن‌ها بسیارمهم است. پرنده‌ها، برای خنک‌کردن بدن، هضم غذا و رفع تشنگی از آب استفاده می‌کنند. آن‌ها، آب را دو برابر غذا مصرف می‌کنند و همیشه به آن دارند. ظروف آبخوری آن‌ها، باید همیشه پر باشد.

 

دانخوری

دانخوری، وسیله‌ای ساده برای تغذیه طیور است، اما در انتخاب آن باید دقت لازم را به کار ببرید. استفاده از پلاستیک‌های نامرغوب و فلزات زنگ‌زننده، ممکن است بیماری و تلفات در پرنده‌ها ایجاد کند. سیستم دانخوری در مرغداری و سالن پرورش طیور، علاوه‌بر حفظ سلامتی پرنده‌ها، باید از تلفات جیره نیز جلوگیری کند؛ زیرا هزینه زیادی برای خرید دان طیور صرف می‌شود و هدررفت دان به افزایش هزینه می‌انجامد.

 

هیتر

یکی از تجهیزات ضروری در فصل زمستان، هیتر مرغداری است که به گرمایش سالن و رشد بهتر پرنده‌ها کمک می‌کند. این بخاری‌ها، شامل جت‌هیتر، هیترهای آتش درون، بخاری‌های فن‌دار برقی و بخاری‌های برقی تابشی است.

در سالن‌های نیمه‌باز و مرغداری‌هایی با تجهیزات پرورش مرغ قوی، استفاده از جت‌هیترها مناسب‌تر است. زیرا راندمان 100 درصدی دارند و تمام گرمای تولیدشده را به سالن منتقل می‌کنند. این هیترها، باید در فاصله مناسبی از قفس مرغ تخمگذار نصب شوند.

 

a20f03e9 0b9f 459e 9489 591f4cfb0335

 

آسیاب و میکسر

برای پرورش طیور، باید از جیره‌ غذایی کامل شامل انواع ویتامین‌ها، پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی، چربی و استفاده شود. تا بیشترین وزن‌گیری را در کوتاه‌ترین زمان داشته باشند. برای فراهم‌کردن و تهیه غذای طیور به‌صورت دستی، استفاده از دستگاه‌هایی مانند آسیاب و میکسر ضروری است. زیرا این کار، بدون استفاده از تجهیزات ممکن نیست.

 

خاک اره یا پوشال

سیمانی و سفت‌بودن کف بستر، زخمی‌شدن پای پرنده‌ها و عفونت‌های باکتریایی را به‌دنبال دارد. همچنین، تولید مداوم فضولات توسط پرنده‌ها، ممکن است باعث لیز و لغزندگی کف بستر شود و عادت خوردن فضولات توسط برخی پرنده‌ها بیماری کوکسیدیوز را ایجاد می‌کند. برای پیشگیری از این مشکلات و تمیز‌کردن راحت بستر، از خاک‌اره یا پوشال‌های نرم به‌عنوان یکی از تجهیزات پرورش مرغ استفاده کنید.

 

پد سلولزی

یکی از وسایل کاربردی برای کاهش دمای سالن پرورش در فصل‌های گرم، پد سلولزی مرغداری است. این پد، در دیواره مرغداری نصب می‌شود و آب به‌صورت قطره‌ای بر روی آن می‌ریزد تا با وزش باد، تبخیر شود و دما را کاهش دهد. این سیستم، دارای مخزن و پمپ آب است که آب را به‌صورت قطره‌ای روی پد می‌ریزد و از تبخیر آب استفاده می‌کند.

 

قفس‌ها، مهم‌ترین تجهیزات پرورش مرغ

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، قفس یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای پرورش مرغ است. قفس مناسب، فضایی امن و راحت برای مرغ‌ها فراهم می‌سازد تا بتوانند به‌راحتی رشد کنند و شما به فروش گوشت یا تخم آن‌ها بپردازید.

 

مزایای استفاده از قفس مرغ

حتما هنگام خرید تجهیزات پرورش مرغ، خرید قفس مرغ را به علل زیر در اولویت قرار دهید:

  • محافظت از مرغ‌ها
  • کنترل بیماری‌ها
  • جمع‌آوری آسان فضولات
  • استفاده بهینه از فضا

 

قفس مرغ آی طیور، یک انتخاب عالی برای مرغداری شما

قفس مرغ آی طیور، انتخابی عالی برای مرغداری شماست. این قفس‌ها، به‌دلیل طراحی مناسب، امکان ایجاد محیط مناسب برای رشد و توسعه مرغ‌ها را فراهم می‌کنند. با داشتن فضای کافی و امکانات بهداشتی مناسب، برای پرورش مرغ‌های گوشتی و تخم‌گذار ایده‌آل هستند. علاوه‌بر این، ساختار مقاوم و قابل‌شستشوی آن‌ها، به شما امکان مدیریت آسان و بهداشتی را می‌دهد. بنابراین، قفس مرغ آی طیور گزینه‌ای عالی برای تامین نیاز پرورش مرغ‌های شماست.

 

جمع‌بندی

تجهیزات پرورش مرغ، شامل انواعی از قفس‌ها، آبخوری‌ها، دان‌خوری‌ها، سیستم‌های تهویه و گرمایش، آسیاب و میکسر غذا، وسایل بهداشتی و نظافتی است. این تجهیزات، برای ایجاد محیطی ایده‌آل برای رشد و توسعه مرغ‌ها ضروری است. مرغداران، می‌توانند با استفاده از این تجهیزات، به بهره‌وری بالا و کنترل بهتری بر شرایط محیطی مرغداری‌ها دست یابند. همچنین، این تجهیزات به افزایش بهره‌وری و سلامت مرغ‌ها کمک می‌کنند و بهبود شرایط کار و درآمد مرغداران را فراهم می‌آورند.

80 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×