» معرفی کسب و کار » موکت پرز بلند چه تفاوتی با موکت پرز کوتاه دارد
معرفی کسب و کار

موکت پرز بلند چه تفاوتی با موکت پرز کوتاه دارد

فوریه 10, 2024 7085

موکت های پرز بلند یا کوتاه را دارید، ما می توانیم که در فروشگاه دکوراسیون داخلی آریاپود بهترین موکت های پرز کوتاه و پرز بلند را در هر طرح و رنگی که مدنظر دارید با مناسب ترین قیمت در اختیارتان قرار دهیم و خریدی به صرفه و مفرح را برایتان رقم بزنیم

موکت ها از آن دسته کفپوش های قدمت دار و با کیفیتی هستند که با توجه به تولید کفپوش های مدرن تر استفاده از آن ها هنوز هم رایج می باشد؛ این نمونه از پوشش دهنده های کف در انواع رنگ و طرح های مختلف به تولید می رسند و سلیقه تمام افراد را پوشش می دهند.

موکت پرز بلند چه تفاوتی با موکت پرز کوتاه دارد؟ موضوعی که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت دقیقا همین مبحث می باشد؛ چنانچه قصد دارید کف منزل خود را با موکت بپوشانید و به دنبال این هستید که موکت پرز بلند چه تفاوتی با موکت پرز کوتاه دارد؟ می توانید با خواندن این مقاله به تمام سوالات خود در این زمینه پاسخ دهید و انتخابی بهتر از خرید موکت را برای خود رقم بزنید.

 

images 1707045345 65bf71e1e1ad2

موکت پرز بلند چه تفاوتی با موکت پرز کوتاه دارد؟

قبل از آن که بخواهیم به این موضوع بپردازیم که خرید موکت پرز بلند چه تفاوتی با خرید موکت پرز کوتاه دارد؟ باید در ابتدا از هر دو نوع این کفپوش ها تعریفی مختصر داشته باشیم؛ به این نکته توجه کنید که در خصوص نصب و اجرای موکت در ابتدا باید متراژ فضایی که می خواهید آن را با موکت بپوشانید را مشخص سازید و مطابق با نیازتان به خرید موکت روی آورید؛ همچنین باز هم با توجه به محیطی که می خواهید آن را موکت کنید ویژگی ها و مزایای موکت را مدنظر قرار دهید؛ چرا که هر کدام از این کفپوش ها با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که دارند می توانند برای استفاده در یک محیط خاص مناسب باشند.

معرفی موکت پرز بلند

اگر بخواهیم موکت پرز بلند را تعریف کنیم، باید بگوییم که موکت های پرز بلند که آن ها را با نام موکت تافتینگ نیز می شناسند یکی از نوین ترین موکت ها هستند و همان طور که نامشان مشخص است دارای پرزهای بلندی می باشند و تولید آن ها پشت سر گذاشتن مراحل خاصی را در بر دارد.

موکت های پرز بلند مزیت های فراوانی دارند که در ادامه به چند نمونه از مزایای خوب آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • یکی از مزیت های خوبی که موکت پرز بلند دارد این است که ظاهر آن مانند فرش می باشد و نیازی نیست که شما روی آن ها را مجددا با فرش بپوشانید.
  • این نمونه از پوشش دهنده های کف با به کارگیری مرغوب ترین مواد اولیه به تولید می رسند و سطح کیفی بالایی دارند.
  • تنوع در طرح و رنگ و ثابت بودن رنگ ها از دیگر امتیازات مثبت استفاده از موکت پرز بلند می باشد.
  • این نوع از موکت ها با توجه به ساختاری که دارند کاملا ایمن و عایق هستند و تحت هیچ شرایطی دچار پوسیدگی و سایش نمی شوند.

در برابر تمام مزیت هایی که برایتان ذکر کردیم موکت های پرز بلند دارای نقاط ضعفی نیز هستند که نمی توان به سادگی از آن ها چشم پوشی کرد که در ادامه آن ها را برایتان بیان می کنیم.

  • یکی از بزرگ ترین عیب هایی که می توان برای موکت پرز بلند در نظر گرفت این است که این موکت ها آشغال ها را خیلی سریع جذب خود می کنند؛ از این رو تمیز کردن آن ها چندان آسوده به نظر نمی رسد.
  • مقاومت موکت پرز بلند در برابر موکت پرز کوتاه کمتر است؛ از این رو اگر بر روی این موکت ها تردد زیادی انجام شود، الیاف موکت در کوتاه ترین زمان آسیب می بیند و از عمر آن کاسته می شود.

images 1707045345 65bf71e1eaab9

معرفی موکت پرز کوتاه

و اما موکت های پرز کوتاه موکت هایی هستند که از پرزهای کوتاه تر و ضخامت کمتری برخوردار می باشند؛ اگر از این دسته موکت ها استفاده کرده باشید، حتما می دانید که به دلیل ضخامت کم آن ها راه رفتن و خوابیدن روی آن ها چندان حس خوبی ندارد؛ اما با توجه به مزیت های خوبی که دارند استفاده از آن ها در بین افراد بسیار رایج شده است؛ در ادامه به چند نمونه از مهم ترین مزایای موکت پرز کوتاه توجه داشته باشید.

  • یکی از مزیت های خوبی که موکت های پرز کوتاه دارند این است که شستن آن ها نسبت به شست و شوی موکت های پرز بلند آسانتر است و در صورت استفاده و کثیف شدن این کفپوش ها شما می توانید آن ها را در کوتاه ترین زمان بشویید.
  • بزرگتر نمایان شدن فضای خانه از دیگر مزایای بارز استفاده از موکت های پرز کوتاه به شمار می آید؛ این نمونه از کفپوش ها با توجه به رنگ روشن و ساختاری که دارند در دلباز دیده تر شدن فضاها نقش بسزایی دارند.
  • یکی دیگر از امتیازات مثبتی که می توان برای موکت پرز کوتاه در نظر گرفت این است که این موکت ها از دوام بالایی برخوردار هستند و در صورتی که از نوع با کیفیت آن ها استفاده شود تا سالیان سال می توان از آن ها استفاده نمود.
  • موکت های پرز کوتاه معمولا با رنگ های روشن به تولید می رسند؛ از این رو قابلیت ست شدن با هر رنگ و هر دکوراسیونی را دارند.

با توجه به مزیت هایی که از موکت پرز کوتاه برایتان شرح دادیم این نوع کفپوش ها نیز در برابر ویژگی ها و مزایای خوب دارای معایبی نیز هستند که در ادامه به عمده ترین آن ها اشاره خواهیم نمود.

  • همان طور که قبلا هم گفتیم، به دلیل این که این موکت ها از ضخامت کمی برخوردار هستند راه رفتن و خوابیدن بر روی آن ها کمی سخت و ناخوشایند می باشد.
  • همچنین این کفپوش ها با توجه به ضخامت کمی که دارند آنچنان که باید عایق نیستند و دوام کمتری نسبت به موکت های پرز بلند دارند.

موکت پرز بلند چه تفاوتی با موکت پرز کوتاه دارد؟ با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم، یکی از تفاوت هایی که موکت پرز بلند و موکت پرز کوتاه را با یکدیگر متمایز می کند، ضخامت آن ها می باشد؛ موکت پرز بلند ضخامت بیشتری در برابر نوع پرز کوتاه خود دارد؛ از این رو عایق صدا و سرما است و می تواند بهترین انتخاب برای محیط های سرد و پر سر و صدا باشد.

images 1707045345 65bf71e1f2710

در این که موکت پرز بلند چه تفاوتی با موکت پرز کوتاه دارد؟ باید به شما بگوییم که نحوه تمیز کردن این موکت ها نیز موجب وجه تمایزشان با یکدیگر شده است؛ موکت های پرز کوتاه با توجه به ضخامت کم پرزهایشان به راحتی تمیز می شوند و آشغال در آن ها گیر نمی کند؛ اما نوع پرز بلند این کفپوش ها آشغال ها را به درون خود می کشند و تمیز کردن نسبتا دشواری دارند.

موکت پرز کوتاه بخریم یا موکت پرز بلند؟

با توجه به اطلاعاتی که در خصوص موکت پرز بلند چه تفاوتی با موکت پرز کوتاه دارد؟ در اختیارتان قرار دادیم اکنون دیگر می دانید که کدام یک از موکت ها می توانند نیازهای شما را رفع کنند و مناسب استفاده برایتان هستند.

اگر می خواهید از موکت هایی عایق و با دوام استفاده کنید، ما به شما خرید موکت پرز بلند را پیشنهاد می دهیم؛ اما اگر فضایی محدود در منزل تان دارید و نظافت موکت هایتان هم برایتان اهمیت زیادی دارد، انتخاب موکت های پرز کوتاه برای شما گزینه ای ایده آل به شمار می آید.

در انتها اگر قصد خرید هر کدام از موکت های پرز بلند یا کوتاه را دارید، ما می توانیم که در فروشگاه دکوراسیون داخلی آریاپود بهترین موکت های پرز کوتاه و پرز بلند را در هر طرح و رنگی که مدنظر دارید با مناسب ترین قیمت در اختیارتان قرار دهیم و خریدی به صرفه و مفرح را برایتان رقم بزنیم.

به جهت ارتباط با تیم فروش آریاپود لازم است که از راه های ارتباطی و شماره تلفن های درج شده در صفحه استفاده نمایید.

09924040871  –   021-46060125  – ariapood.com

 

 

83 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×