» معرفی کسب و کار » نحوه گرفتن ویزای سرمایه گذاری امریکا
معرفی کسب و کار

نحوه گرفتن ویزای سرمایه گذاری امریکا

فوریه 10, 2024 3081

سرمایه‌گذاری در آمریکا یکی از روش‌های بسیار خوب برای مهاجرت به این کشور است؛ البته این روش باید حتما زیرنظر افراد باتجربه و مطابق قوانین خاصی اجرا شود. با روش سرمایه‌گذاری، افراد می‌توانند در نهایت موفق به اخذ گرین کارت آمریکا شوند. در این مطلب قصد داریم راجع‌به ویزای سرمایه‌ گذاری امریکا و نحوه اخذ آن بیشتر صحبت کنیم. اگر شما هم قصد دارید تا با این روش، اقامت آمریکا را به‌دست آورید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

images 1707312827 65c386bbe75db

چند نوع ویزای سرمایه‌گذاری داریم؟

روش‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در آمریکا وجود دارد که هر کدام باتوجه به شرایط فرد می‌تواند مفید باشد. ویزای صادر شده در هر روش، مدت اقامت خاصی را برای فرد به‌وجود می‌آورد. ویزاهای سرمایه‌گذاری در آمریکا شامل ویزای E2، EB5 مستقیم و غیر مستقیم و L1 است. ویزای E2 جهت سرمایه‌گذاری فرد در بیزینسی خاص و مشارکت در حداقل 50 درصد سهم آن بیزینس است. ویزای EB5 بیشتر جهت ایجاد شغل و کارآفرینی اعطا می‌شود. ویزای L1 برای مهاجرت نیروی متخصص از یک شرکت به شعبه همان شرکت در آمریکاست. در ادامه راجع‌به این ویزاها بیشتر توضیح خواهیم داد.

مروری بر شرایط اخذ انواع ویزای سرمایه‌ گذاری آمریکا

تا اینجای مطلب راجع‌به انواع ویزای سرمایه‌گذاری صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم به تفکیک، شرایط اخذ هر کدام از ویزاهای نامبرده شده را توضیح دهیم.

ویزای سرمایه‌گذاری E2

این ویزا یک نوع ویزای غیرمهاجرتی محسوب می‌شود. هدف از ارائه این ویزا راه‌اندازی کسب‌و‌کار و مشاغل متفاوت در آمریکاست. صدور این ویزا نیاز به سرمایه ثابتی ندارد؛ در عوض نیاز است تا سرمایه قابل‌توجهی را در نظر داشته باشید. این سرمایه باتوجه به نوع کسب‌وکار مربوطه، معیارهای سرمایه‌گذاری در صنعتی خاص و … می‌تواند متفاوت باشد. با این وجود لازم است تا سرمایه شما برای اخذ این نوع ویزای سرمایه‌ گذاری آمریکا حداقل 100000 دلار باشد.

شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری E2

قانونی بودن سرمایه، زندگی در آمریکا و مالکیت حداقل 50 درصد سهام بیزینس مربوطه، داشتن حداقل 100000 دلار سرمایه و هم چنین داشتن یک طرح تجاری 5 ساله از جمله شرایطی است که برای این ویزا در نظر می‌گیرند.

ویزای سرمایه‌گذاری EB5

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا، اخذ ویزای EB5 است. اخذ این ویزا در سریع‌ترین حالت ممکن تقریبا 4 سال طول می‌کشد. این ویزا را می‌توان به دو شکل اخذ کرد. در ادامه به هر دو روش اشاره خواهیم داشت تا باتوجه به میزان سرمایه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سرمایه گذاری به مبلغ 900 هزار دلار

در این روش، فرد با سرمایه‌گذاری مبلغ 900 هزار دلار در مناطق محروم در آمریکا یک کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کند. در این روش فرد باید بتواند 10 شغل تمام وقت را برای حداقل 10 کارمند ایجاد کند.

سرمایه گذاری 1.8 میلیون دلاری

فرد متقاضی این ویزای سرمایه‌ گذاری آمریکا، باید سرمایه‌ای حداقل 1800000 دلاری را در مناطقی با ریسک پایین‌تر استفاده کند. برای مثال شهرهایی با نرخ بیکاری کم اما جمعیت بالا، برای سرمایه‌گذاری در این روش مناسب هستند. در این روش هم باید 10 شغل تمام وقت برای حداقل 10 کارمند ایجاد شود.

images 1707312827 65c386bbf03c1

شرایط لازم برای اخذ ویزای EB5

برای اخذ این ویزا فرد باید اثبات کند که مبلغ یک میلیون و 800 هزار دلار سرمایه دارد؛ علاوه‌براین، باید ثابت کند که سرمایه خود را از راه قانونی کسب کرده است. علاوه‌براین، لازم است یک تعهدنامه ارائه دهد که مبلغ 900 هزار دلار را در پروژه‌ای تجاری یا عمرانی صرف می‌کند. این مبلغ بعد از 5 سال با سود به فرد سرمایه‌گذار بازگردانده می‌شود.

ویزای L1 آمریکا

اخذ ویزای L1 یکی دیگر از راه‌های مهاجرت قانونی به آمریکاست. برای اخذ این ویزای سرمایه‌ گذاری آمریکا شما باید نیرویی متخصص در شرکتی خاص باشید. شرکت مورد نظر برای انتقال نیروی متخصص به شعبه‌ای از همان شرکت در آمریکا برای شما ویزای L1 صادر می‌کند. با داشتن این ویزا فرد می‌تواند همراه با خانواده خود به امریکا مهاجرت کند.

شرایط اخذ ویزا

همانطور که گفته شد، درخواست صدور این ویزا باید توسط یک شرکت معتبر صادر شود؛ بنابراین، درخواست فردی برای این ویزا مورد تایید نیست. اگر فرد سمت کارمند انتقالی یا مدیر اجرایی داشته باشد، به او ویزای L-1A داده می‌شود. درصورتی‌که فرد، دانش تخصصی در حوزه‌ای خاص داشته باشد، ویزای L-1B به او تعلق می‌گیرد.

مزایای سرمایه‌گذاری در آمریکا

اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری آمریکا به شما امکان مهاجرت و اقامت در این کشور را می‌دهد. با این وجود لازم است تا برای قانونی بودن مسیر و اطلاع از تمام جزئیات، از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. موسسه کارت سبز، یکی از معتبرترین موسسات حال حاضر در ایران است که به‌طور تخصصی در حوزه اخذ ویزا از کشورهایی چون آمریکا، کانادا و … فعالیت می‌کند. با کمک مشاور‌های این موسسه در گام اول می‌توانید شرایط خود را برای اخذ ویزا بسنجید. در گام بعدی مشاوران به شما راهکارهایی برای اخذ اقامت آمریکا و مهاجرت قانونی به این کشور ارائه می‌کنند. در ادامه به مزایای اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری آمریکا و فعالیت تجاری در این کشور اشاره خواهیم داشت.

  • ایالت متحده آمریکا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف‌کننده در جهان است. این کشور حدودا یک سوم مصرف جهانی را به خود اختصاص داده است.

  • آمریکا در زمینه تجارت با کشورهای دیگر بسیار فعال ظاهر شده است. ایالات متحده آمریکا، با بیست کشور معتبر دیگر، موافقت‌نامه تجاری امضا کرده است. این موافقت‌نامه کمک می‌کند تا میزان دسترسی به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان برای شما فراهم شود.

  • بسیاری از شرکت‌های معتبر و بزرگ با کشور آمریکا همکاری دارند؛ بدین ترتیب می‌توان فرصت‌های تجاری بسیاری را جهت صادرات از طریق این کشورها به‌وجود آورد.

images 1707312828 65c386bc0d374

کلام آخر

زندگی در آمریکا آرزوی بسیاری از افراد در ایران و در سراسر جهان است. اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری آمریکا کمک می‌کند تا افراد با مسیر قانونی به این کشور پهناور مهاجرت کنند. در این مطلب راجع‌به انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری در آمریکا صحبت کردیم. اگر قصد دارید مسیر مهاجرتی شما آسان‌تر شود، می‌توانید سوالات مهاجرتی خود را از مشاوران موسسه مهاجرتی کارت سبز بپرسید. این موسسه می‌تواند روند اخذ ویزا را برای شما هموارتر ساخته و سرعت اخذ ویزا را برای شما کمتر کند.

73 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×