» راهنمای خرید » چگونه با قاب عکس پاسپارتو جلوه عکس‌های خود را بیشتر کنیم؟
راهنمای خرید

چگونه با قاب عکس پاسپارتو جلوه عکس‌های خود را بیشتر کنیم؟

ژانویه 16, 2024 70110

قاب عکس پاسپارتو یکی از انواع قاب عکس‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. این سبک قاب عکس، به علت فضای خالی میان شیشه و تصویر و حاشیه خالی میان قاب و عکس، جلوه بیشتری به اثر هنری می‌بخشد. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم که چگونه با قاب عکس پاسپارتو، جلوه عکس‌های خود را بیشتر کنیم؟

D:\Web Design\Projects\Arikan\SEO\reportage\content\sara.modo75\سفارش 359370   11تایی\چگونه با قاب عکس پاسپارتو جلوه عکس‌های خود را بیشتر کنیم؟\_شاخص.jpg

قاب عکس پاسپارتو (Passepartout) چیست؟

منظور از پاسپارتو، مقوای بریده شده‌ای است که بریده شده و یک تصویر در وسط آن قرار می‌گیرد. این مقوا به همراه تصویر، داخل یک قاب عکس قرار گرفته و دارای اشکال گوناگونی است. پاسپارتو دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی بوده که بیشتر رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید، مشکی و… مورد استقبال هستند. اگر بخواهیم قاب عکس پاسپارتو را به زبان ساده برای شما تعریف کنیم؛ می‌توان گفت که:

پاسپارتو یک قاب عکس اضافی برای عکس یا اثر هنری، درون قاب عکس اصلی شماست!

چرا باید از قاب عکس پاسپارتو استفاده کنیم و کاربرد پاسپارتو چیست؟

اگر هنوز برای استفاده از قاب عکس پاسپارتو، دچار تردید هستید؛ باید بدانید که دلایل بسیار زیادی برای استفاده از قاب عکس پاسپارتو وجود دارد. پاسپارتو کردن عکس، به علت ایجاد یک کادر برای تصویر، امکان انجام سبک‌های مختلف طراحی را برای خلاقیت طراح فراهم می‌کند. همچنین به علت فاصله‌ای که میان تصویر و شیشه به وجود می‌آید؛ نه‌تنها جلوه تصویر بیشتر می‌شود؛ بلکه ارزشمندی اثر هنری نیز، حفظ خواهد شد.

درصورتی‌که می‌خواهید تصویر کودک یا عکس عروسی خودتان را به‌گونه‌ای روی دیوار نصب کنید که جلوه آن بیشتر شود؛ می‌توانید با پاسپارتو کردن آن، کاری کنید که تصویر بهتر دیده شود. وجود کادر اضافی و فضای خالی دورتادور عکس، باعث می‌شود که نظر بینندگان بیشتر به تصویر اصلی جلب شود.

درصورتی‌که از رنگ مناسبی برای پاسپارتو استفاده کنید؛ پاسپارتو بدون اینکه جلب‌توجه زیادی کند می‌تواند جذابیت دکوراسیون داخلی و قاب عکس را دوچندان نماید. مهم‌ترین نکته‌ای که برای پاسپارتو کردن عکس باید بدانید این است که از چه رنگی برای قاب عکس پاسپارتو استفاده کنید و چگونه کادربندی را انجام دهید؟

D:\Web Design\Projects\Arikan\SEO\reportage\content\sara.modo75\سفارش 359370   11تایی\چگونه با قاب عکس پاسپارتو جلوه عکس‌های خود را بیشتر کنیم؟\1.jpg

چگونه با قاب عکس پاسپارتو، جلوه عکس‌های خود را بیشتر کنیم؟

برای ساخت قاب عکس پاسپارتو، شما هیچ محدودیتی ندارید؛ می‌توانید خلاقیت خود را آزاد کرده و با اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف، قاب عکس پاسپارتو خود را طراحی کنید. برای مثال می‌توانید با بریدن بخشی از مقوا، یک تصویر کوچک را به شکل برجسته و سه بعدی نمایش دهید؛ یا حتی یک عکس افقی را با کمک پاسپارتو به شکل قاب عکسی عمودی به نمایش بگذارید.

مهم‌ترین نکته‌ای شما برای پاسپارتو کردن عکس و آثار هنری باید مدنظر داشته باشید این است که؛ هرگز قاب نباید بر تصویر شما مسلط شود! در واقع هدف از هنر پاسپارتو، افزایش جلوه عکس‌های شماست!

 1. در زمان انتخاب رنگ پاسپارتو دقت کنید:

مسئله دیگری برای ساخت قاب عکس پاسپارتو باید به آن توجه کنید؛ رنگ پاسپارتو شماست. رنگ‌های بسیار زیادی در سایت آریکان آرت www.arikanart.com بدون هیچ محدودیتی در استفاده برای شما قابلیت انتخاب‌شدن را دارد؛ حتی می‌توانید از مقواهای طرح‌دار نیز، استفاده کنید. مهم‌ترین مسئله در زمان انتخاب رنگ پاسپارتو، این است که رنگ به نمایش ظرافت‌های تصویر شما کمک کرده و ظاهری منسجم را ایجاد کند.

هرچه تصویر شما سبک‌تر باشد؛ بهتر است از رنگ‌های سبک و روشن استفاده کنید. همچنین هرچه تصویر شما سنگین‌تر باشد؛ پاسپارتو شما باید به سمت رنگ‌های خاکستری و سیاه متمایل شود.

 2. به تناسب میان ابعاد قاب عکس، تصویر و پاسپارتو دقت کنید:

زمانی که می‌خواهید جلوه تصاویر خود را با قاب عکس پاسپارتو بیشتر کنید؛ باید به‌درستی بدانید که اندازه پاسپارتو شما چقدر قرار است باشد؟ البته این مسئله هیچ استاندارد خاصی نداشته و بیشتر به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد؛ ولی بر اساس تجربه، بهتر است عرض پاسپارتو شما ۱۰ درصد طول باشد.

زمانی که می‌خواهید پاسپارتو خود را برش دهید؛ توجه داشته باشید که باید ۵ میلی‌متر کوچک‌تر از تصویر یا اثر هنری شما باشد تا عکس به‌درستی توسط پاسپارتو پوشش داده شود.

 3. برش‌های مختلف پاسپارتو را امتحان کنید:

برای خلق قاب عکس پاسپارتو منحصربه‌فرد می‌توان از انواع برش مختلف استفاده کرد. در این بخش شما می‌توانید از خلاقیت نامحدود خود کمک گرفته و جلوه عکس‌های خود را بیشتر کنید. برای این مسئله بهتر است ابتدا قوانین “نسبت طلایی”، “مرکزی” و “مرکز نوری” را مطالعه کنید. برای مثال قانون نسبت طلایی می‌گوید که بهتر است حاشیه پایین عکس در مقایسه با حاشیه بالایی، بزرگ‌تر باشد؛ زیرا چشم انسان بیشتر به سمت بالا در وسط توجه خواهد کرد. همچنین قانون چیدمان مرکزی به شما پیشنهاد می‌دهد تا اثر هنری در مرکز قاب متمرکز شود.

برای یافتن بهترین سبک برش می‌توانید چندین بار برش‌های مختلف را امتحان کرده تا با ترازکردن مجدد، مناسب‌ترین پاسپارتو را ایجاد کنید.

D:\Web Design\Projects\Arikan\SEO\reportage\content\sara.modo75\سفارش 359370   11تایی\چگونه با قاب عکس پاسپارتو جلوه عکس‌های خود را بیشتر کنیم؟\2.jpg

آموزش پاسپارتو کردن تصاویر در چند گام ساده:

گام اول) برای ایجاد یک پاسپارتو ابتدا باید بادقت تصویر انتخابی خود را اندازه بگیرید؛ سپس بخشی از تصویر که می‌خواهید دیده شود را انتخاب کرده و حدود 2 الی 3 سانتی‌متر را برای قرارگرفتن در زیر مقوا در نظر بگیرید.

گام دوم) طول و عرض به‌دست‌آمده را از 2 سانتی‌متر تا حداکثر ۱۴ سانتی‌متر اضافه کنید تا ابعاد پاسپارتو شما به دست آید. ابعاد پاسپارتو را بر روی یک مقوای بزرگ مشخص کرده و به کمک کاتر برش دهید.

گام سوم) داخل مقوای برش خورده، به‌اندازه‌ای که باید تصویر را نمایش دهد علامت زده و با کاتر ببرید. اکنون شما یک قاب برای پاسپارتو کردن تصویر دارید. در نهایت تصویر را به این قاب مقوایی چسبانده و کل کار را قاب کنید.

جمع‌بندی:

در این مطلب به آموزش افزایش جلوه عکس‌ها به کمک قاب عکس پاسپارتو پرداختیم. شما می‌توانید برای سهولت در کار، قاب عکس پاسپارتو خود را به سایت آریکان آرت سفارش داده و آن را در کوتاه‌ترین زمان درب منزل دریافت کنید. آریکان آرت با صدها مدل مختلف از انواع قاب عکس پاسپارتو جهت طراحی دکوراسیون منزل، امکان داشتن یک منزل زیبا و آرامش‌بخش را برای شما محیا کرده است.

لازم به ذکر است درصورتی‌که می‌خواهید تصاویر شخصی خود را پاسپارتو کنید؛ می‌توانید فایل تصویر را برای آریکان آرت ارسال کرده و عکس چاپ شده باکیفیت بالا را، درون یک قاب عکس پاسپارتو تحویل بگیرید. برای اطلاع از قیمت‌ها و مشاهده نمونه کارها، به سایت آریکان آرت مراجعه کنید.

74 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×