» سبک زندگی » دنیا مد و لباس » چگونه پالتو فوتر زنانه با کیفیت را تشخیص دهیم؟
دنیا مد و لباس

چگونه پالتو فوتر زنانه با کیفیت را تشخیص دهیم؟

ژانویه 25, 2024 90128

معرفی پالتو فوتر زنانه

پارچه‌ های فوتر از جمله متریال ‌های پشمی به شمار می ‌آیند که گاهی به آنها پارچه‌ های نمدی هم می گویند و به دلیل گسترش صنعت نساجی این پارچه ‌های فوتر فقط با پشم تولید نمی ‌شوند؛ زیرا برای کم کردن هزینه‌ ها و بیشتر کردن دوام و ماندگاری پارچه‌ های فوتر، این صنعت از کمی پلی استر و الیاف مصنوعی هم در آنها به کار می ‌برد و این الیاف به میزان متفاوت در پارچه ‌ها به کار گرفته می شود. برای تشخیص پالتو فوتر باکیفیت باید با ویژگی ‌های این پارچه آشنایی پیدا کنید و بتوانید نوع مرغوب آن را برای دوخت پالتو و کت خود انتخاب کنید.

images 1705912970 65ae2a8a14ee7

انواع پالتوی فوتر زنانه

پالتوهای فوتر زنانه دارای تنوع رنگی بسیار زیادی هستند. دارای دوخت بسیار راحتی بوده دارای کیفیت ‌های مختلفی هستند و راه های تشخیص پالتو فوتر باکیفیت را برای شما در ادامه این مطلب ذکر می کنیم. انواع پالتوهای فوتر زنانه عبارت اند از:

پالتو مخملی

یکی از انتخاب ‌های فوق العاده برای داشتن پالتوی شیک در زمستان پالتوی فوتر زنانه است که این نوع پالتوی مخملی در جشن ‌ها و مهمانی ‌ها دارای جلوه بی نظیری هستند.

پالتوی پشمی

برای اینکه یک پالتوی گرم و کلاسیک داشته باشید که عایق سرما باشد و حس گرما و راحتی را به شما ببخشد، پالتو پشمی فوتر زنانه بهترین انتخاب خواهد بود.

پالتوی سبک

اگر خواهان پالتوی زیبا و سبک باشید که بتوانید به راحتی در آن حرکت کنید، پالتوی سبک فوتر زنانه بسیار مناسب است و این پالتوها از جنس نایلون و پلی استر تولید می ‌شوند. پالتوهای فوتر دارای انواع مختلف ایتالیایی، ترک و ایرانی هستند که در صورت تشخیص پالتو فوتر باکیفیت می ‌توان از این نوع پالتوها تا سال ‌های زیادی به خوبی بهره برد.

مزایای پالتوی فوتر نسبت به دیگر پالتوها

داشتن یک پالتوی فوتر زنانه برای هر خانمی دارای مزیت ‌هایی است؛ زیرا بافت این نوع پالتوها شل بوده و می توان به راحتی درون آن حرکت کرد. حتی گرمای زیاد آن مزیت دیگر پالتوهایی است که به جنس فوتر هستند. این پالتوها در مقابل سایش بسیار مقاوم بوده و دچار تغییر شکل نمی ‌شوند؛ زیرا می ‌توان این پارچه ها را کشید در حالی که دوباره به حالت اولیه خود برمی گردند.

این پالتوها را می ‌توان به راحتی تمیز کرده و شستشو داد؛ زیرا به راحتی آلوده و کثیف نمی ‌شوند. از پارچه ‌های بسیار قدیمی محسوب شده و فوترها پارچه‌ هایی دلپذیر و لطیف هستند. فوتر کلمه آلمانی است و در جایی که پنبه تولید می‌ شود، این پارچه هم بسیار مشاهده می ‌شود. امروزه از این نوع پارچه پالتوها و کت ‌های متنوعی تولید می کنند و همان طور که در مطلب بالا گفته شد، می‌ توان تشخیص پالتو فوتر باکیفیت را از بی کیفیت آن به راحتی تشخیص داد.

images 1705912970 65ae2a8a20d09

روش تشخیص پالتو فوتر جنس خوب

پارچه‌ های پشمی فوتر کاربردی ‌ترین نوع پارچه برای فصل سرما است و امروزه پالتوهای فوتر زنانه را با مدل‌ ها و ضخامت ‌های متفاوت می ‌توان در بازار مشاهده کرد. برای تهیه و تشخیص پالتو فوتر باکیفیت باید نکاتی را مورد توجه قرار داد که این نکات عبارت اند از:

وزن پارچه ‌های فوتر

وزن پارچه با ایستایی آن رابطه مستقیمی دارد؛ البته فوترهای ترک نسبت به دیگر پارچه‌ های پشمی از وزن کمی برخوردار هستند. اما پالتوهای فوتر جنس خوب سبک نیستند؛ پس ایستایی و ضخامت و وزن پارچه ‌های فوتر پالتویی کیفیت این پارچه ‌ها را نشان می ‌دهد که زمان خرید باید به آن توجه کرد.

پارچه ‌ها را با دقت لمس کنید

شاید فکر می کنید که پارچه فوتر مانند دیگر پارچه‌ های پشمی زبر هستند؛ اما این طور نیست. چرا که این پارچه ‌ها در زمان تولید کوبیده می‌ شوند و حتی پرز ‌های بلند و اضافی آنها هم گرفته می ‌شود تا پارچه‌ای نرم و با لطافت تولید شود. ولی اگر الیاف مصنوعی این پارچه‌ ها بیشتر باشد، کمی زبر خواهند بود. لمس کردن پارچه می ‌تواند در تشخیص پالتو فوتر باکیفیت بهترین راهنما باشد.

انجام تست پرزدهی

پارچه‌ های پشم که الیاف طبیعی دارند، هرگز پرز نمی ‌دهند. به دلیل اینکه پارچه‌ های پالتوی فوتر زنانه با کمی الیاف مصنوعی ترکیب شده‌اند و برای کیفیت بهتر دچار پرز نمی ‌شوند. اگر می خواهید آزمایش تشخیص پالتو فوتر باکیفیت را انجام دهید، آن را روی موکت یا فرش خود بکشید تا ببینید گلوله گلوله شده یا پرز می دهد یا خیر!

تست الیاف پارچه

برای فهمیدن جنس الیاف پارچه فوتر می ‌توان آن را توسط آتش تست کرد. اگر الیاف مصنوعی داشته باشد، سریع ذوب شده و بوی آن شبیه پلاستیک سوخته است؛ ولی اگر الیاف طبیعی و جنس پشم باشد، آرام آرام سوخته و آهسته هم خاموش می شود و بوی آن شبیه سوخته شدن پشم گوسفند است. خاکستر الیاف مصنوعی ذوب شده سفت می ‌شود ولی الیاف طبیعی ترد و شکننده خواهد بود.

کاربرد پارچه‌ های فوتر

این پارچه ها چند نوع هستند که از جمله آن ساده، استرج و طرح‌ دار است که طبق لباس ‌های مورد نظر از این پارچه ‌ها استفاده می شود. یکی از کاربردهای اصلی پارچه‌ های فوتر دوخت پالتو و پانچ‌ های زنانه است. البته کاربردهای دیگر این پارچه‌ های فوتر استفاده برای دوخت شلوار، کلاه، دستکش و شال نیز است که بسیار گرم و کاربردی هستند.

برای دوخت انواع لباس ‌های پاییزه و زمستانه از پارچه‌ های فوتر استفاده های زیادی می ‌شود، می توان با استفاده از روش ‌های تشخیص پالتو فوتر باکیفیت، کیفیت این نوع لباس‌ها را هم سنجید.

بهترین تولیدی مانتو و پالتو زنانه

واحد تولیدی پوشاک و لباس ثامن در زمینه تولید دوخت مانتو، پالتو و فرم‌ های اداری دارای تخصص است و کالاهای به روز و مدرنی را در اختیار مشتریان خود قرار می ‌دهد. این تولیدی تمامی محصولات خود را با متریال ‌های با کیفیت تولید می کند که طبق سلیقه مشتریان زیبا طراحی می ‌شوند که هر نوع سلیقه ای را جوابگو باشد.

اگر مایل به تهیه محصولات با کیفیت و مرغوب هستید که دارای تنوع مدل و رنگ بندی باشند، می ‌توانید به تولیدی مزون لباس ثامن مراجعه کنید و محصولات و پالتو هایی که از جنس فوتر هستند را سفارش دهید. همچنین می توانید برای تشخیص پالتو فوتر باکیفیت از راهکارهای ذکر شده استفاده کنید.

80 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×