» گردشگری » 8 ساحل رویایی و دیدنی ایران
ساحل رویایی
گردشگری

8 ساحل رویایی و دیدنی ایران

آوریل 24, 2023 60159

تمام سرزمین عزیزمان ایران مملو از جاذبه‌های گردشگری زیبا و دیدنی است. از دریاچه حیرت‌انگیز مهارلو تا دخمه‌های قدیم زرتشتیان، مکان‌های خارق العاده‌ای در ایران وجود دارند که شما را فرا می‌خوانند. اگر شخصیتی حادثه‌جو دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن که دیر شود به جاهای دیدنی ایران سر بزنید.در ادامه با ما همراه باشید تا 8 ساحل رویایی و دیدنی ایران را برایتون معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید :

8 ساحل رویایی و دیدنی ایران

ساحل شیدور

ساحل شیدور

ساحل شیدور یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های خلیج‌فارس به‌حساب می‌آید. جزیره‌ای بکر و چشم‌نواز که هیچ انسانی در آن زندگی نمی‌کند.

ساحل شیدور کمتر شناخته شده. اما چند سالی‌ست که طبیعت‌گردها راهش را پیدا کرده‌اند. این جزیره جزیره‌ای کوچک، چشم‌نواز و شگفت‌انگیز است. مهم‌تر این‌که پناهگاه حیات وحش به‌شمار می‌رود و جذابیت بین‌المللی دارد.

این‌جا جانداران متنوعی زندگی می‌کنند. آسمانش درخشان‌ و صاف‌ دیده می‌شود. آبی دریایش مثل آیینه زلال و صاف به‌نظر می‌رسد.

ساحل مرجان

ساحل مرجان

ساحل مرجان کیش یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های جزیره کیش به‌ حساب می‌آید و خیلی پرطرفدار است. گردشگری که به کیش سفر می‌کند، لم‌دادن در ساحل رویایی خلیج‌فارس و تماشای موج‌های ریز دریا را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کند.

کیش از آن گزینه‌هایی‌ است که در همه فصل‌های سال مسافران خواهان آن هستند. از زمستان که جزیره هوای دلچسبی دارد، تا تعطیلات عید و حتی تابستان و گرمایش_ این‌جا همیشه پر از مسافر است.

ساحل بریس

ساحل بریس

ساحل بریس چابهار از زیباترین جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان است که زیبایی و عظمت آن نفس را در سینه حبس می‌کند و هر گردشگری را به‌وجد می‌آورد.

ساحل بریس کجاست؟

اگر کمی به نقشه ایران دقت کنید، متوجه خواهید شد که اسکله و ساحل بریس در جنوب ایران و در سمت غرب نقشه واقع شده است و همسایه پاکستان است. این ساحل از زیباترین سواحل چابهار است که از جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان و محسوب می‌شود. اسکله بریس در شرق بندر چابهار با مسافتی در حدود ۶۰ کیلومتر واقع شده است.

ساحل درک

ساحل درک

روستای درک، در بخش زرآباد در شهرستان کنارک و نزدیک چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. درک نزدیک‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است و ساحل درک درست همان جایی است که اقیانوس هند و دریای عمان به‌هم می‌رسند.

به‌جرات می‌توان گفت که ساحل روستای درک یکی از پاک‌ترین سواحل ایران است و هیچ زباله‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. پس اگر راهی این ساحل شدید فراموش نکنید که نهایت تلاش خود را برای حفظ این پاکی و تمیزی بکنید. در درک می‌توانید سه نوع ساحل شنی، ماسه‌ای و مرجانی را کنار هم ببینید. اگر طرفدار درمان‌های طبیعی هستید ماسه‌های سفید ساحل درک برای درمان دردهای ماهیچه‌ای به‌ کارتان می‌آید.

ساحل سرخ

ساحل سرخ

جزیره هرمز دنیای شگفتی‌ها و جاذبه‌های رنگارنگ است. سفر به هرمز سرشار از حس هراس، حیرت و آرامش است و خداوند در جزیره زیبای هرمز هنر خود را به نمایش گذاشته است. همه این ویژگی‌ها سبب شده است جزیره هرمز مقصد گردشگری افراد بسیاری در ایران و جهان باشد.

ساحل سرخ از بخش‌های توریستی مهم و معروف جزیره هرمز است که در اوج زیبایی از مسافران خود استقبال می‌کند. ساحل سرخ از جاهای دیدنی جزیره هرمز است.

استان هرمزگان جزایر مختلفی را شامل می‌شود که جزیره زیبای هرمز یکی از آن‌ها است. این جزیره مهم و استراتژیک با ۴۲ کیلومتر مربع وسعت، در دل خلیج فارس و میانه تنگه هرمز قرار دارد. جزیره هرمز با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و هنری بسیار، از نقاط گردشگری محبوب کشور و جذاب‌ترین دیدنی های استان هرمزگان است.

ویژگی‌های طبیعی و خاص جزیره هرمز آن را به نگین زیبای خاورمیانه تبدیل کرده است. این جزیره تاریخ زمین‌شناسی طولانی و پرفراز و نشیبی را به خود دیده است تا امروزه بتواند در اوج زیبایی، دلربایی کند. جزیره هرمز بهشت زمین‌شناسان است و شگفتی‌های بسیاری را در دل خود دارد.

ساحل لاکپشتها

ساحل لاکپشتها

ساحل لاک پشت ها هرمز دیواره‌ی خلیج فارس و بهشت لاک‌پشت‌ها هم نامیده می‌شود که این نام‌گذاری‌ها بی‌مناسبت نیست. در کنار این ساحل صخره‌ای بزرگ وجود دارد که رسیدن انسان به آن را سخت می‌کند و مانند دیواری عظیم از ساحل مراقبت می‌کند. این دسترسی دشوار باعث می‌شود که محیط ساحل دست‌نخورده بماند.

ساحل شب تاب

ساحل درخشان

ساحل شب تاب در استان سیستان و بلوچستان و در شهر چابهار واقع شده است و از جاذبه‌های این منطقه از جنوب ایران محسوب می‌شود. این ساحل در محدوده شهرستان کنارک، امواج دریای عمان را به آغوش می‌کشد و از سواحل روستای تنگ محسوب می‌شود. این روستا در ۱۲۰کیلومتری غرب بندر چابهار ‌روی نقشه دیده می‌شود و یکی از زیباترین سواحل چابهار و حتی سواحل جهان را به خود اختصاص داده است.

ایرانشهر در شمال این روستا با فاصله ۳۵۵ کیلومتر قرار دارد. ساحل زیبای بریس در ۱۷۵کیلومتری شرق روستای تنگ واقع شده و ساحل تیس چابهار هم در همین جهت، با فاصله ۱۱۴ کیلومتر جا خوش کرده است.

ساحل بنود

ساحل رویایی کنود

ساحل بنود عسلویه، در جنوبی‌ترین قسمت بوشهر واقع شده است و از جاهای دیدنی عسلویه محسوب می‌شود. عسلویه، همان‌جایی که به داشتن میادین گازی معروف است و بسیاری از جویندگان کار، این نقطه از کشورمان را برای فعالیت انتخاب می‌کنند.

در ۳۵ کیلومتری عسلویه، روستای بنود واقع شده است. روستایی که اگرچه فاصله چندانی با منطقه صنعتی عسلویه ندارد، اما همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. آن‌قدر بکر که از آلودگی و صنعتی شدن به دور مانده تا جایی‌که شغل ساکنان آن صیادی است و خانه‌هایشان از برگ نخل ساخته شده است؛ بنابراین جان می‌دهد تا یک تعطیلات آرامش‌بخش را در سکوت و طبیعت آن سپری کنید.

ساحل بنود عسلویه در همین روستا و در ۶ کیلومتری چاه مبارک قرار دارد.

زیباترین ساحل ایران کدومه ؟ کدومشون رفتید ؟

90 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×