فرایند تولید پودر لباسشویی

امروزه انواع پودرهای لباس شویی با ترکیبات مختلف شیمیایی در انواع دستی و ماشینی( آنزیم دار وبدون آنزیم) عرضه بازار می شوند.پودر ماشین لباسشویی یکی از اختراعات محبوب و نجات دهنده بهداشت بشریت می باشد.درواقع قدمت استفاده از صابون و مواد شوینده باز میگردد به پیش از قرن 5 میلادی. در آن دوران بخصوص در مصر باستان رخت شویی یکی از روش های معیشتی رایج برای مردم عادی بود. مصریان باستان استفاده از آب باران یا آب گرم به همراه سدیم سیلیکات و سود را بهترین روش برای میکروب زدایی و شستن البسه می دانستند.

اما تولید شوینده های پودری صنعتی و گسترش بازار فروش انبوه آن باز میگردد به دوران جنگ جهانی اول زمانی که اقتصاد آلمان در موضع ضعف بود وامکان دسترسی به صابون برای مردم وجود نداشت. نخستین پودرشوینده البسه با نام تجاری پرزیل  توسط شرکت آلمانی هنکل عرضه بازارشد.

رفته رفته با پیشرفت صنایع شیمیایی پس از جنگ جهانی دوم با دست یابی به آلکیل بنزن سولفانات ها زمینه پیدایش پودر های رخت شویی  فراهم شد. درسال 1964 شرکت پراکتر اند گمبل محصول تاید را عرضه بازار های جهانی کرد.اولین شرکت ایرانی که دست به تولید پودر لباس شویی زد شرکت داروگر بود.

امروزه ماده های شوینده مایع وپودری باسهمی برابر از بازار در حال رقابت و عرضه هستند. از این رو بسیاری از کار آفرینان بخصوص در کشور ایران که بدنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند گزینه تولید پودرهای شوینده را روی میز دارند که از نظر سود دهی و سرمایه مورد نیاز برای شروع تولید، گزینه مناسب و به صرفه تری هست و میتوان با کمترین سرمایه و با تهیه دستگاه های مورد نیاز شروع به تولید و عرضه کرد.

تولید پودر های لباس شویی در سه روش زیر انجام می شود:

خشک کن پاششی:پودر حاصله از نوع سبک می باشد،نیازمند دستگاه های پیشرفته با سرمایه گذاری بالا هستند اما کیفیت محصول تولید شده به همان نسبت بالاست.

خشک کن دوار:پودر حاصله از نوع سنگین می باشد،کیفیت پودر سبک را دارا نیست اما تولید آن کم هزینه تر است.

ترکیب کردن:نیازمند دستگاه میکسر صنعتی ،امکان تولید روزانه بالا بدون محدودیت (1 تن درهرساعت)که بستگی به دستگاه میکسر صنعتی شما دارد، سود بالا با توجه به هزینه کمتر برای تولید و بازدهی زیاد،هزینه تولید از دو روش دیگر پایینتر می باشد.

فرایند تولید نیازمند یکسری دستگاه و فرمولاسیون می باشد که امکان فراهم کردن آن در ایران امروزه بسیار راحت تر می باشد. به علت افزایش مثبت تولیدات داخلی در زمینه دستگاه های صنعتی و عملکرد بسیار خوب تولید کنندگان دستگاه های میکسر صنعتی در ایران این شرایط فراهم است که با کمترین هزینه، در کوتاه ترین زمان وبا بالا ترین کیفیت دستگاه مورد نیازتون رواز تولید کنندگان ایرانی   خریداری کنید.

شرکت هایی نیز در زمینه فروش انواع فرمولاسیون پودر های شوینده فعال هستند که عملکرد مناسبی  در راهنمایی شما در این زمینه دارند.

اگر شما هم قصد شروع یک کسب و کار را دارید و قصد سرمایه گذاری هنگفت ندارید اما سود بالایی می خواهید این صنعت پیشنهاد مناسبی برای شماست.

61 / 100

دیدگاهتان را بنویسید