» معرفی کسب و کار » آشنایی با امکانات رفاهی و خدماتی قطار البرز
معرفی کسب و کار

آشنایی با امکانات رفاهی و خدماتی قطار البرز

آوریل 22, 2024 4034

سفر با قطار، به‌ویژه قطارهای کوپه‌ای، همیشه جذابیت و هیجان خاصی دارد. این نوع قطارها، خصوصا برای سفرهای دسته‌جمعی، انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شوند. در ایران، قطارهای کوپه‌ای با تنوع و امکانات مختلف در دسترس مسافران قرار دارند. یکی از این قطارها، قطار ۴تخته البرز است که از‌جمله قطارهای معروف سهستاره شرکت حمل‌ونقل رجا به‌شمار می‌رود. اگر شما هم قصد سفری اقتصادی با قطار را دارید و می‌خواهید درعین‌حال سفری به‌یادماندنی را برای خود بسازید، در ادامه این مقاله با بررسی امکانات رفاهی و خدماتی قطار البرز، همراه ما باشید.

917dd89f 5716 4518 a123 afae09bc42ce

معرفی قطار سهستاره البرز

البرز سه‌ستاره، عضوی از خانواده قطارهای کلاس دو در شرکت رجا است. ناوگان رجا به چهار کلاس ویژه، سه، دو و یک تقسیم می‌شود که تفاوت اصلی آن‌ها در سن، تجهیزات و خدمات ارائه‌شده در هر واگن است. البرز حاصل بازسازی و نوسازی واگن‌های کوپه دانمارکی با ظرفیت 54 نفر و واگن‌های 4تخته است. بعد از بازسازی، هر واگن این قطار شامل 9 کوپه 4نفره با ظرفیت کل 36 نفر شده است. فضای راحت و دل‌نشین داخل واگن‌ها نظر مسافران را جلب کرده و به گفته بسیاری، از‌نظر کیفیت و خدمات با قطارهای درجه‌یک برابری می‌کند. سفر با قطار البرز در مقایسه با سایر قطارهای هم‌رده، از‌نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. فضای داخلی واگن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که سفر برای مسافران در‌نهایت آسایش و آرامش سپری شود. این قطار همچنین از سیستم‌های ایمنی پیشرفته برخوردار است و سفری امن را برای شما تضمین می‌کند. پرسنل مجرب و آموزش‌دیده آن نیز با ارائه خدمات باکیفیت، سفری خوشایند را برای شما رقم خواهند زد.

امکانات قطارهای البرز

وقتی امکانات قطارهای البرز را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که فاصله زیادی با قطارهای چهار‌ستاره و لوکس ندارند. بلکه علی‌رغم قیمت اقتصادی بلیط قطار، امکانات مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند تا سفری لذت‌بخش را به هر مقصدی که دارند تجربه کنند. امکانات موردنیاز مسافران تا جایی که نیازهای ضروری آن‌ها را پاسخ دهند، همگی در این قطارها وجود دارند. اگر قرار بر ارائه امکاناتی بیش از این بود، در‌این‌صورت قطار البرز دیگر تفاوتی با قطارهای لوکس حمل‌ونقل ریلی نداشت.

این قطار از کوپه‌های ۴تخته بهره می‌برد، به‌صورتی‌که چهار صندلی با قابلیت تختخواب‌شو و با فاصله‌ای مناسب رو ‌در‌ روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. بین هر جفت صندلی یک میز برای قرار‌دادن وسایل شخصی قرار دارد و روی دیوار هر دو طرف نیز شاهد حضور یک صفحه نمایشگر هستیم. به این‌ها باید یک سیستم تهویه هوای مطبوع را هم اضافه کنیم که می‌تواند حس خوبی را به مسافران در طول مسیر بدهد؛ علاوه‎براین، در هر واگن یک سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی با وضعیت بهداشتی کاملا مناسب به‌کار رفته که مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند. از دیگر امکانات قطارهای سه‌ستاره رجا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

غذا و نوشیدنی

  • پذیرایی میان‌وعده در بدو ورود: از مسافران با میان‌وعده و نوشیدنی گرم یا سرد پذیرایی می‌شود.
  • فروش تنقلات و نوشیدنی: در‌صورت تمایل می‌توانید انواع تنقلات، نوشیدنی و خوراکی‌های موردعلاقه خود را از بوفه قطار تهیه کنید.
  • فروش غذا در رستوران و کوپه: رستوران قطار البرز با ارائه منوی متنوع، امکان صرف غذاهای لذیذ را در طول سفر برای شما فراهم می‌کند؛ همچنین می‌توانید غذای موردنظر خود را سفارش داده و در داخل کوپه میل کنید.
  • امکان سفارش غذا در زمان تهیه بلیط: هنگام پیش فروش یا رزرو بلیط قطار، می‌توانید با انتخاب گزینه «سفارش غذا»، غذای موردعلاقه خود را پیش‌خرید کنید تا در طول سفر بدون معطلی غذای خود را تحویل بگیرید.

c6eba724 5535 435f b7e8 982b41edcb4d

امکانات رفاهی

  • سرویس خواب تمیز: ملحفه‌ها و پتوهای قطار به‌طور مرتب شسته و ضدعفونی می‌شوند تا سفری بهداشتی و آسوده را برای شما رقم بزنند.
  • سیستم صوتی در کوپه: با استفاده از سیستم صوتی داخل کوپه می‌توانید به موسیقی، اخبار یا برنامه‌های دلخواه خود گوش دهید.
  • بطری آب برای هر مسافر: برای رفع نیاز اولیه مسافران، به هر نفر یک بطری آب نیم لیتری به‌طور رایگان ارائه می‌شود.
  • جعبه کمک‌های اولیه: در‌صورت نیاز به خدمات پزشکی، جعبه کمک‌های اولیه در هر واگن موجود است.
  • پریز برق در کوپه‌ها: برای شارژ لوازم الکترونیکی خود می‌توانید از پریزهای برق موجود در داخل کوپه استفاده کنید.
  • کتابخانه: برای سرگرمی مسافران، کتابخانه‌ای با مجموعه کتاب‌های متنوع در داخل قطار تعبیه شده است.
  • توزیع نشریات: روزنامه و مجلات روز به مسافران ارائه می‌شود. اگر در روزهایی غیر از تعطیلات از پیش فروش قطار استفاده کرده باشید، می‌توانید از این آیتم نیز بهره‌مند شوید.

مسیرهای قطار البرز

برخلاف اکثر قطارهای شرکت رجا که مختص مسیر تهران به مشهد مقدس هستند، شما می‌توانید با قطار البرز به نقاط مختلف کشور سفر کنید. شما می‌توانید از این قطارها برای سفر از تهران به تبریز یا بالعکس، سفر از تهران به بندرعباس یا بالعکس، سفر از تهران به زاهدان یا بالعکس، سفر از تهران به گرگان یا بالعکس و همین‌طور سفر از اصفهان به بندرعباس استفاده کنید.

fe0a69dc 2293 44ce b42f 53da5e424648

خرید آسان بلیط قطار البرز با فلای تودی

دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر بلیط قطار نیست! با فلای تودی می‌توانید به‌راحتی و به‌صورت آنلاین، بلیط قطار سه‌ستاره البرز را برای هر مسیر و تاریخی که مدنظرتان است، تهیه کنید. فلای تودی به شما امکان می‌دهد تا قیمت بلیط قطار البرز را در تاریخ‌های مختلف و برای انواع کوپه‌ها با یکدیگر مقایسه کنید و در‌نهایت مناسب‌ترین گزینه را با‌توجه‌به بودجه خود انتخاب کنید. یکی دیگر از خدمات این سایت، امکان پیش فروش بلیط قطار است. با استفاده از خدمات پیش فروش قطار فلای تودی، می‌توانید تا 30 روز پیش از سفر خود، بلیط قطار را رزرو کنید و از نوسانات قیمت و یا تکمیل ظرفیت قطار در امان باشید؛ علاوه‌بر‌این، سامانه معتبر فلای تودی از پشتیبانی ۲۴ساعته برخوردار است؛ بنابراین، در‌صورت نیاز به راهنمایی یا کمک می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با کارشناسان پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید.

69 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×