» سلامتی » اطلاعات دارویی » معرفی 10 مکمل فوق العاده برای کاهش استرس و بهبود خواب
کاهش استرس
اطلاعات دارویی

معرفی 10 مکمل فوق العاده برای کاهش استرس و بهبود خواب

می 26, 2023 60219

هنگامی که فردی نمی تواند خوب بخوابد، باعث خستگی روزانه، بی حالی، بی ثباتی عاطفی، اختلال حافظه، سرگیجه، تحریک پذیری، عملکرد ضعیف می شود. استرس و اضطراب جزو احساسات رایجی است که شاید در طول زندگی بارها تجربه کنیم. اما هنگامی که استرس شدید، قوی و از کنترل خارج شود، می‌تواند مشکلاتی را در سلامت روحی و جسمی ما ایجاد کند. به همین دلیل یافتن راه‌های کاهش استرس و اضطراب برای بازگرداندن آرامش روحی و سلامت جسمی لازم است. مکمل‌های کاهش استرس و بهبود خواب به شما در داشتن خواب کافی و کاهش استرس کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید :

با مجله مثبت زندگی همراه باشید تا 10 مکمل فوق العاده برای کاهش استرس و بهبود خواب را معرفی کند:

قرص تگ و نخت یوروویتال

قرص تگ و نخت یوروویتال حاوی ویتامین سی و منیزیم به علاوه عصاره گوارانا برای روز است. از آن طرف منیزیم به علاوه عصاره والرین ترکیبات قرص شب یا همان قرص آبی رنگ را تشکیل می‌دهند. ویتامین c به همراه منیزیم قرص روز یوروویتال در تامین انرژی مورد نیاز و کاهش ضعف و خستگی موثر هستند. به علاوه منیزیم در تقویت عملکرد روان شناختی نقش دارد.

قرص بی خیالی و ضد استرس

قرص بی خیالی و ضد استرس

عصاه گوارانا به کار رفته در این مکمل نیز یک گیاه بومی آمریکای جنوبی است. دانه‌های این گیاه به طور طبیعی حاوی کافئین هستند و به طور سنتی در منطقه آمازون استفاده می‌شوند. امروزه این گیاه در دنیا شناخته شده است و موجب کاهش خستگی و تامین انرژی می‌شود. گیاه سنبل الطیب نیز به عنوان قوی ترین داروی گیاهی خواب آور علاوه بر کمک به رفع بیخوابی، کاهش زمان به خواب رفتن و تعداد دفعات بیدار شدن در طول شب را موجب می‌شود.

ویژگی های قرص تگ و نخت یوروویتال

  • کمک به تامین انرژی و کاهش خستگی
  • کمک به بهبود کیفیت خواب شبانه
  • حاوی عصاره‌های گیاهی موثر
  • مخصوص روز و شب
  • ایجاد آرامش

قرص اسلیپ کر گلدن لایف

قرص اسلیپ کر گلدن لایف با کاهش تنش‌های عصبی و ایجاد آرامش، به بهبود کیفیت خواب در افراد کمک می‌کند. این محصول با استفاده از عصاره‌های گیاهی یک محصول کاملا طبیعی جهت کاهش استرس و اضطراب و در نتیجه بهبود کیفیت و میزان خوابیدن در نظر گرفته شده است. قرص گلدن لایف با تحریک سنتز GABA و مهار آنزیم مونو آمین اکسیداز (MAO) می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهبود کیفیت خواب داشته باشد.

بهترین قرص ضد استرس گیاهی

بهترین قرص ضد استرس گیاهی

اختلالات خواب

اختلالات در خواب یکی از بزرگترین مشکلات جوامع امروزی است که به علت‌های مختلف مانند استرس زیاد در طول روز ایجاد می‌شود. محصول Sleep Care با استفاده از عصاره‌های گیاهی توانسته در درمان این اختلال بسیار موثر باشد. گل ساعتی که در ترکیبات این قرص به کار رفته است، یکی از بهترین گیاهان دارویی جهت درمان بی‌خوابی و آرامش بخش در زمان خواب به شمار می‌آید. گیاه گل ساعتی همانند گل گاوزبان و بادرنجبویه آرامش بخش است و در مواردی که فرد اضطراب داشته باشد می‌تواند روی انسان تاثیرات به سزایی بگذارد.

ویژگی های قرص اسلیپ کر گلدن لایف

  • کاهش تنش‌های عصبی و ایجاد آرامش
  • کاهش اضطراب و استرس
  • بهبود کیفیت خواب

قرص سیمو استرس سیمرغ دارو عطار

در دنیای امروز بسیاری از آدم‌ها در روند زندگی دچار فشار‌های گوناگونی می‌شوند. قرار گرفتن در این شرایط باعث می‌شود تا میزان استرس و اضطراب در انسان بیشتر شود. گاهی اوقات این تنش‌ها باعث می‌شوند تا استرس به بخش جداناپذیری از زندگی تبدیل شود و تمام جنبه‌های آن را تحت تاثیر قرار دهد.

داروی ضد اضطراب سریع الاثر

داروی ضد اضطراب سریع الاثر

در این بین می‌توان برای بهبود وضعیت روحی و روانی از قرص ضد استرس استفاده نمود. قرص سیمو استرس سیمرغ دارو عطار با داشتن عصاره‌های گیاهی و دیگر ترکیبات مغذی یک مکمل مناسب جهت کاهش استرس و اضطراب به شمار می‌آید. این قرص برای افرادی مناسب است که دارای اضطراب زیاد هستند و این موضوع روی زندگی شخصی و خلق و خوی آنها تاثیر گذاشته است.

ویژگی های قرص سیمو استرس سیمرغ دارو عطار

  • حاوی عصاره‌های گیاهی، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز
  • کمک به کاهش استرس و اضطراب
  • آنتی اکسیدان و ضد سرطان
  • رفع خستگی و بی حالی
  • ضد افسردگی

قرص اسلیپمد بنیان سلامت کسری

ملاتونین هورمونی است که در پاسخ به تاریکی از مغز ترشح می‌شود و به ریتم خواب کمک می‌کند. چندین علامت احتمالی برای کمبود ملاتونین وجود دارد که اغلب آن به ریتم خواب شبانه روزی وابسته است. مهم‌ترین علامت کمبود این ماده یشتر اختلال در تنظیم خواب است.

قرص ضد استرس بدون خواب آلودگی

قرص ضد استرس بدون خواب آلودگی

سطح پایین ملاتونین یا اشتباه بدن جهت آزاد کردن ملاتونین در زمان نادرست می‌تواند مشکل جدی را برای شروع و حفظ خواب با کیفیت ایجاد نماید. در این میان قرص اسلیپمد بنیان سلامت کسری به کسانی که با کمبود این ماده مواجه هستند، توصیه می‌شود. این قرص ملاتونین با تامین میزان مورد نیاز این ترکیب در بدن تنظیم چرخه‌های روز و شب به دنبال دارد. بدین صورت به القای سریع خواب و افزایش مدت زمان آن کمک موثری می‌نماید.

ویژگی های قرص اسلیپمد بنیان سلامت کسری

  • افزایش مدت زمان و کیفیت خواب
  • قرص سریع حل شونده در دهان
  • کمک به القای سریع خواب
  • با طعم بلوبری

قرص مود پلاس نوتراکس

قرص مود پلاس نوتراکس محصولی برای ایجاد آرامش ذهنی و روانی است؛ بنابراین با مصرف این محصول ذهن و فکر آزاد و بی دغدغه خواهید داشت؛ در نتیجه خلق و خو هم بهبود می‌یابد. امروزه با اینکه جوامع پیشرفته‌تر شده‌اند و شاید زندگی روزمره راحت‌تر شده باشد؛ اما بااینحال یکی از کارکردهای طبیعی مغز ایجاد استرس و نگرانی است که باید کنترل شود. بمباران اطلاعاتی، مشکلات زندگی افراد و… از جمله مسائلی هستند که باعث بروز استرس، نشانه‌ های افسردگی، پرخاشگری و دیگر مشکلات روحی می‌شوند که در صورت عدم کنترل، زندگی عادی فرد را مختل می‌کند.

بهترین دارو برای استرس و افسردگی

بهترین دارو برای استرس و افسردگی

برند نوتراکس محصول خاص و کارآمدی به نام مود پلاس را روانه بازار کرده است تا این مشکل را حل کند. این قرص با داشتن مواد مغذی بسیار مناسب و گسترده‌ای مثل ویتامین B۶، منیزیم، گابا، ال تیروسین و… کمک شایانی در رهایی فرد از استرس و افسردگی می‌کند.

ویژگی های قرص مود پلاس نوتراکس

  • حاوی اوکسیتریپتان و عصاره برگ فرنجمشک
  • کمک به بهبود هیجانات و احساسات
  • دارای ویتامین B۶ و منیزیم
  • کاهش استرس و اضطراب
  • تقویت خلق و خو مثبت
  • ایجاد آرامش روحی

کپسول والتونین نوتراکس بهبود خواب

کپسول والتونین نوتراکس با ترکیبی از عصاره‌های گیاهی به کاهش اختلال خواب و تنظیم چرخه شبانه روزی خواب کمک می‌کند. این مکمل همچنین موجب کاهش مشکلات خواب یا گیجی بعد از جراحی، اختلال خواب ناشی از مسافرت‌های هوایی، اختلال خلقی فصلی و کاهش بی خوابی در افراد مسن یا دارای کارهای شیفتی می‌شود. همچنین با استفاده از کپسول والتونین می‌توانید کاهش چشمگیر فشارهای عصبی و استرس را شاهد باشید. از دیگر مزیت استفاده از والتونین می‌توان به فاقد شیرین کننده، نگهدارنده و گلوتن بودن آن اشاره نمود که باعث شده عارضه جانبی خاصی را به دنبال نداشته باشد.

قرص ویتامین ضد استرس

قرص ویتامین ضد استرس

ویژگی های کپسول والتونین نوتراکس

  • فاقد شیرین کننده، نگهدارنده و گلوتن
  • کاهش اختلالات خلقی فصلی
  • کمک به تنظیم خواب

قرص نوراگل فورت گل دارو

بی خوابی یا کم خوابی از شایع‌ترین بیماری‌های اختلالات خواب است. بی خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل این مشکل می‌توان از افسردگی و ترس از تنهایی را نام برد. امروزه مشکلات روحی و ذهنی به بحرانی گسترده در همه جوامع مبدل شده؛ به همین دلیل استفاده از داروهای آرامش‌بخش بسیار گسترده‌تر از قبل شده است.

قرص ضد استرس و تپش قلب

قرص ضد استرس و تپش قلب

قرص نوراگل فورته هم برای حل این قبیل مسائل کاربرد دارد. شاید شما هم این سوال را داشته باشید که چه گیاهانی برای درمان استرس مفید است ؟ قرص نوراگل فورت گل دارو مقادیر بالایی از ترکیبات موثر مثل عصاره خشک برگ بادرنجوبه و عصاره خشک ریشه سنبل‌الطیب دارد. اثرات سنبل الطیب و بادرنجبویه موجود در قرص نوراگل موجب ظهور آثار آرامبخش پایا و بادوامی می‌شود که بیماران تحت شرایط استرس روحی را آرام ساخته و خواب مطبوعی برای آنها به وجود می‌آورد.

گیاه سنبل الطیب از قدیم به عنوان خواب آور، ضد اضطراب و ضد اسپاسم استفاده می‌شود. سنبل‌الطیب بسیار آرامش دهنده بوده و این امر به دلیل برخورداری این گیاه از روغن فرار و ترکیبات والپوتریات است. هم‌چنین مشخص شده است والرنال و اسید والرنیک جزو قوی‌ترین محصولات تسکین دهنده و آرامش بخش در سنبل‌الطیب هستند.

بادرنجبویه نیز گیاهی است که به عنوان ضد اضطراب، آرام بخش و کاهنده تپش قلب ناشی از اضطراب شناخته می‌شود. طی مطالعه‌ای اثر درمانی بادرنجبویه بر افرادی که اضطراب ملایم تا متوسط داشتند مورد بررسی قرار گرفت. رزمارینیک اسید، تری ترپنوئیدها، اورزولیک اسید والئونولیک اسید موجود در این گیاه سبب مهار کاتابولیسم گاما آمینوبوتیریک اسید شده و از این طریق سبب بهبود اضطراب و بی خوابی ناشی از آن می‌شود.

ویژگی های قرص نوراگل فورت گل دارو

  • کمک به رفع اختلالات خواب و رفع اختلالات عصبی
  • کاهش علائم استرس و اضطراب
  • حاوی سنبل‌الطیب و بادرنجبویه
  • تسکین دهنده سیستم عصبی
  • بهبود بی نظمی ضربان قلب
  • ایجاد حس آرامش

کپسول ریلکس هرب بهتا دارو

کپسول ریلکس هرب بهتا دارو با دارا بودن عصاره خشک اندام‌های هوایی گیاه گل ساعتی در درمان اختلال در تونوس عضلانی، استرس و بی‌خوابی موثر بوده و به عنوان یک آرام بخش و بهبود ریتم طبیعی خواب مصرف می‌شود.

گل ساعتی دارای اثر آرام بخش و مسکن بوده و در درمان دردهایی با منشا عصبی به ویژه در کودکان، اختلال در تونوس عضلانی و بی خوابی مصرف می‌شود. تحقیقات صورت گرفته روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره‌های این دارو دارای فعالیت اسپاسمولایتیک قابل مقایسه با پاپاورین بوده و از سوی دیگر دارای اثر تضعیف کننده مرکزی است.

قرص ضد استرس برای امتحان

قرص ضد استرس برای امتحان

در آزمایشات دیگر، اثر سداتیو، فعالیت ضد تشنجی (دوز زیاد)، تقویت زمان خواب آوری هگزوباربیتون و کاهش فعالیت موتوری خود به خودی (دوز کم) مربوط به ترکیبات مالتول و اتیل مالتول در موش مورد تایید قرار گرفته است. آلکالوئیدهای هارمان به دلیل مهار کردن آنزیم مونو آمینو اکسیداز عموما سبب تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌شود.

ویژگی های کپسول ریلکس هرب بهتا دارو

  • کاهش آسم اسپاسمی
  • کاهش دهنده استرس
  • موثر در بیخوابی
  • آرامبخش

کپسول فارما گابا 250 او پی دی فارما

کپسول فارما گابا ۲۵۰ را برای تقویت اعصاب خود می‌توانید مصرف نمایید. این محصول به شما کمک می‌کند تا بتوانید آرامش خود را بهتر حفظ کرده و استرس و اضطراب را از خود دور نمایید. با استفاده از این محصول می‌توانید کیفیت خواب خود را بهبود بخشیده و در نتیجه کمتر احساس خستگی داشته باشید. کپسول تورن ریسرچ فارما گابا برای استفاده بزرگسالان مناسب است و علاوه بر تمام مزایایی که از این کپسول عنوان شد به تقویت یادگیری و تمرکز نیز کمک می‌کند. ماده موثر موجود در این کپسول گاما آمینو بوتیریک اسید است که در ادامه به توضیح در مورد آن می‌پردازیم.

کپسول فارما گابا برای کاهش استرس

گاما آمینوبوتیریک اسید یکی از آمینواسیدهای غیرضروری تشکیل شده از گلوتامیک اسید و ویتامین B۶ است. این آمینو اسید تقریبا در تمام بخش‌های مغز یافت می‌شود. گاما آمینوبوتیریک اسید یکی از اصلی‌ترین انتقال دهنده‌های عصبی مهارکننده در دستگاه عصبی است که از انتقال جریان از سلولی به سلول دیگر پیشگیری می‌نماید. تحقیقات نشان داده است که این آمینو اسید مانع از رسیدن پیام‌های حاوی اضطراب و استرس به مغز می‌شود و به کاهش استرس کمک می‌کند. گاما آمینوبوتیریک اسید خواب‌آور است و مصرف آن سبب بهبود خواب می‌شود و آرامش اعصاب را افزایش می‌دهد.

ویژگی های کپسول فارما گابا ۲۵۰

  • کمک به کاهش استرس
  • تقویت یادگیری و تمرکز
  • بهبود کیفیت خواب
  • کاهش خستگی
  • آرام‌بخش

کپسول سافرون دورالایف فاران شیمی

کپسول سافرون دورالایف فاران شیمی حاوی ۳۰ میلی گرم عصاره خشک زعفران در هر کپسول است. مطالعات بالینی اثر بخشی این ماده موثر را در درمان افسردگی خفیف تا متوسط نشان می‌دهد. اثربخشی و ایمنی عصاره زعفران در مقایسه با فلوکستین بر روی بیماران مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط بعد از زایمان نیز مورد بررسی قرار گرفته است. جالب است بدانید نتایج این تحقیق، تفاوت چشمگیری در پاسخ به درمان بین این دو گروه نشان نداده است.

کپسول سافرون دورالایف فاران شیمی

به علاوه مطالعات انجام شده بر عصاره زعفران نشان دهنده بهبود علائم بیماران مبتلا به آلزایمر، بیماری‌های چشمی، و بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی است. کپسول دورالایف سافرون فاران شیمی نشاط آور و انرژی زا طبیعی نیز هست. استفاده از این مکمل پرکاربرد به افزایش میل جنسی، حفظ سلامت چشم و بهبود حافظه و عملکرد مغزی کمک می‌نماید. ناگفته نماند سافرون دورالایف برای کم کردن اشتها و کمک به کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی های کپسول سافرون دورالایف فاران شیمی

  • فاقد شکر، گلوتن، لاکتوز و نگهدارنده
  • بهبود حافظه و عملکرد مغزی
  • افزایش دهنده میل جنسی
  • کنترل اشتها و کاهش وزن
  • نشاط آور و انرژی زا
  • حاوی عصاره زعفران
  • حفظ سلامت چشم
92 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×