» راهنمای خرید » روزی که اینترنتی ساندبار و اسپیکر خانگی خریدم و کلاه سرم رفت
راهنمای خرید

روزی که اینترنتی ساندبار و اسپیکر خانگی خریدم و کلاه سرم رفت

ژانویه 9, 2024 60110

چند هفته ای میشد که یک تلویزیون جدید ایرانی با یک گیرنده دیجیتالی رو به صورت آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی خریده بودم و کاملاً راضی بودم. چراکه داشتم شنبه شب ها و یکشنبه ها از دیدن فوتبال های خارجی اونم با کیفیت فول اچ دی کیف می کردم.

تا اینکه از غرغرهای همسرمو پسرم فهمیدم ظاهراً این تلویزیون یه چیزی کم داره و اون چیزی نیست که اونا دلشون می خواسته.

پسرم هر روز بعد از درس و مشقش می نشست پای بازی های آنلاین و یکی دو ساعتی با دوستاش بازی می کرد. واسه همین داشتن یه تلویزیون خوب با یه سیستم صوتی عالی براش هم هیجان آور بود هم حکم برگ برنده رو داشت.

ازون طرف هم زنم از صبحِ کله سحر که پا می شد تلویزیون رو روشن می کرد و همین طور که کارای خونه رو می کرد، سریالاشم زیر چشی می دید.

ولی من نمی فهمیدم که با داشتن تلویزیونی به این خوبی دیگه غر زدنشون واسه چیه؟

اولش اصلاً توجهی به این موضوع نمی کردم و عکس العملی نشون نمی دادم چراکه خوب می دونم در دنیای ما مصرف کننده ها هیچ وقت خرید تمومی نداره و هیچ چیزی آخرش مارو راضی نمی کنه. و همیشه ما یه چی کم داریم!

تا اینکه یک شب قرار شد دور هم بشینیمو یک فیلم سینمایی آنلاین ببینیم. اونجا بود که فهمیدم بچه ها بیراه نمیگن و واقعاً صدای تلویزیونه واقعاً بده و مثه تصویرش نیست.

یعنی کیفیت تصویر چند پله بالاتر از کیفیتِ صداست!

اینجا بود که تصمیم گرفتم کار را تموم کنم و یک سیستم صوتی درجه یک برای تلویزیونمون بخرم تا دیگه جای هیچ حرف و حدیثی نباشه.

تصمیم گرفتم به صورت اینترنتی یک سیستم صوتی برای تلویزیونم بخرم

من در این مرحله از خرید اینترنتی چند اشتباه بزرگ داشتم که در پایین میگم:

  1. فکر می کردم خرید آنلاین یک سیستم صوتی خوب هم مثله خرید اینترنتی تلویزیونه و یه کار آسونه!
  2. ندونسته و خیلی کلی عبارت خرید سیستم صوتی برای فیلم دیدن، خرید اسپیکر خانگی برای فیلم دیدن و خیلی چیزهای دیگر را در گوگل سرچ کردم.
  3. اشتباه سومم تیر خلاصو زد و اونجا بودکه اولین لینکی که گوگل نشونم داد وارد شدم و این لینک منو به یک فروشگاه اینترنتی همه چیز فروش هدایت کرد نه یک فروشگاه تخصصی تجهیزات صوتی…

ومتاسفانه چند روز بعد از اینکه کار از کار گذشت فهمیدم این فروشگاه اینترنتی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می فروشد اطلاعات درست و واضحی در اون لحظه در مورد سیستم های صوتی مناسب برای تلویزیون به من نداده است و من یک خرید کاملاً اشتباه انجام دادم.

البته در سایت های فروش تجهیزات اسپیکر خانگی sedabazar.com و سایت های مشابه فروش تخصصی ساندبار خوانده بودم که باید به چه نکاتی توجه کنم ، اما معروفیت و بالا بودن لینک سایت ها درگوگل باعث شد برخی نکات را نادیده گرفتم.

ولی من اون لحظه نمی دونستم که چطور ندونسته دارم پولامو دور می ریزم و اینکه اصلاً درست نیست و نباید یک کالای تخصصی رو از یه سایت همه چیز فروش آنلاین خرید.

بعد فهمیدم اینکار در همه جای دنیا یک اشتباه است.

حتی خرید سیستم صوتی حرفه ای از سایتی مثل آمازون که معروفت ترین فروشگاهاینترنتی جهان است هم اشتباه است.

آدم باید بگرده، وقت بذاره سایتای فروش تخصصی فروش تجهیزات صوتی رو پیدا کنه و به اونا سفارش خرید بده، نه هر سایتی که اول کار گوگل نشون میده.

خلاصه سرتون درد نیارم سیستم صوتی را از همان سایت فروشگاه آنلاینی که گوگل اول از همه نشونم داده بود خریدم.

هنوز نفهمیده بودم که این اسپیکر خانگی و ساندباری که اینترنتی خریدم به دردم نمی خوره

بعد از چند روز سیستم صوتی جدیدمان که هنوز نفهمیدم مدلش چی بود، رسید درب منزلمان و پسرم با خوشحالی به من زنگ زد که بابا امشب زود بیا خونه می خوایم دورهم فیلم ببینیم. منم اونشب خوشحال، خیلی زودتر از همیشه رفتم خونه.

اولش کلی با سیستمی که خریده بودم سر و کله زدم تا تونستم یه جورایی راهش بندازم، بعد خانوادگی آماده شدیم برای فیلم دیدن؛ چشمتون روز بد نبینه، همینقدر بگم که صدای تلویزیون خودمون خیلی بهتر از این چیزِ چرتی بود که خریده بودم.

خورد تو ذوق همه مون اصلاً نمیشد تنظیمش کرد.

به پشتیبانی همون فروشگاه اینترنتی زنگ زدم بعد از کلی معطلی پشت خط خیلی محترمانه بهم گقتند که این دستگاه اگه به دردتون نمی خوره و از خریدتون راضی نیستید می تونید برش گردونید!

تازه فهمیدم چه گندی زدم. چون خود اون بابا اصلاً نمی دونست که من چی خریدم!

زنم گفت زنگ بزن حمید، (دادششو می گفت) آخه حمید تو این چیزا وارد بود.

کلی هم غر زد که چرا از همون اولش از حمید نپرسیدی و رفتی سرخود اینو خریدی.

راستش حمید ازون آدمایی بود که عادت داشت قبل از اینکه کمکی بهت بکنه، با کلی اطلاعاتِ بی خودی و بی ربط حوصلتو سر میبرد. بعدشم آخر سر با کلی منت اصل مطلب و خیلی ریز بهت می گفت. ولی الان دیگه چاره ای نبود باید بهش زنگ می زدم.

تا گوشیش زنگ خورد جواب داد و منم بی مقدمه جریان و بهش گفتم.

ازم پرسید چه مارک ساندباری خریدی؟

گفتم اصلا نمی دونم اینی که خریدم ساندبارِ یا اسپیکر خانگیه یا اصلاً میکروفونه یا دستگاه غذاسازه

راستش تا اون لحظه اصلا اسم ساندبار به گوشم نخورده بود و نمی دونستم چی چی هست. بعد بهم فهموند بهترین چیز برای تقویت صدای تلویزیون برای تویی که نمی خوای خیلی پول بدی و اتاقتم خیلی بزرگ نیست یه ساندبار خوبه!

گوشی رو قطع کرد منم بلافاصله اون سیستمی رو که خریده بودم و جمع و جور کردمو گفتم فردا پسش میدم و اینترنتی به یک سایت تخصصی مثل صدابازار یه ساندبار سفارش میدم.

sound-bar.png

حالا من یک متخصص خرید اینترنتی ساندبار شدم

از وقتی خودمو شناختم هر وقت می فهمیدم که اشتباهی کردم یا یه جایی بابت یه چیز بیخودی پول دادم.

حالم بد میشدُ تا صبحش با خودم حرف میزدم.

اونشب هم خوابم نبرد و من تا دم دمای صبح رفتم تو گوشی و برای اینکه بدونم ساندبار چیه کلی چرخ زدم.

ای کاش این کار را چند روز پیش می کردم. ولی مهم نیست عوضش حالا کلی اطلاعات ناب و دست اول در مورد خرید اینترنتی ساندبارها و حتی تاریخچه پدید اومدنشون دارم.

چند سایت تخصصی خرید ساندبار مثل sedabazar.com هم پیدا کردم که فردای همون روز باهاشون تماس گرفتم و کلی اطلاعات خوب هم از اونا گرفتم.

خوبیه سایتای فروش اینترنتی سیستم های صوتی تو ایران اینه که بالاخره یکی هست تا جوابتو بده و بتونی به یه عنوان کارشناس از نظراتش استفاده کنی.

خوب یادمه با تموم جاهاییکه تماس گرفتم این بچه های صدا بازار بودن که بیشتر از همه سایت های فروش کمکم کردند. و واقعاً اطلاعات خوب و به دردبخوری به من دادن.

با راهنمایی های کارشناس سیستم های خانگی و اسپیکر خانگی و ساندبار صدابازار بود که تازه فهیدم خرید اینترنتی یه ساندبار حرفه ای که هم بشه با اون کیفیت صدای تلویزیونُ بالا برد و هم بشه با اون فیلم های دالبی رو دید و هم صدای سه بعدی بازی ها رو شنید چقدر داستان داره.

sound_bar.png

اینایی که از صدابازار یاد گرفتم رو می گم که شاید شما هم دوست داشته باشی بدونی:

  1. هر ساندبار ممکنه از 2 تا 50 تا دونه اسپیکر با اندازه ها و شکل های مختلف ساخته شده باشه ولی مهم اینه که چطور این اسپیکرها در جای درست خودشون گذاشته بشن و چه زاویه ای نسبت بهم داشته باشند. اینقدر این داستان محاسبات پیچیده ای داره که هر کمپانی نمی تونه همین جوری دیمی یه ساندبار بسازه و ادعا کنه که کارش درسته! حالا بحث اینکه چه امکاناتی و چه ورودی ها و خروجی هایی باید داشته باشه تا شما بتونی باهاش راحت فیلم ببینی و یا با بلوتوث موبایل بهش وصل شی به کنار!
  2. یک ساند بار همه چی تموم باید حداقل یک یا دو ورودی دیجیتال صدای اچ دی ام آی با کیفیت اچ دی داشته باشه تا شما بتونی از خروجی تلویزیونت با یه کابل HDMI ( اچ دی ام آی) بهش وصل بشی. (حتما کابل HDMI خوب بگیر)
  3. ساندبار و اسپیکر خانگی خوب باید بتونه فایل های صدا رو از روی فلش مموری بخونه و پخش کنه و بلوتوث آخرین ورژن جدید رو داشته باشه تا با هر موبایلی بتونی بهش وصل شی و موزیک پلی کنی.

حالا اگه دوست داری بیشتر پول بدی و عاشق صدا هستی، بهت میگم یه سر به sedabazar.com بزن و یه ساندبار مارکِ خوب مثل یاماها بخر که ساب ووفر اکتیو بی سیم هم داشته باشه. تا دیگه هرچی فرکانسه برات پخش کنه و قلبتو بلرزونه!

76 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×