» سبک زندگی » دنیا مد و لباس » 16 مدل لباس مجلسی مخمل دخترانه و زنانه جذاب
مخمل دخترانه jpg
دنیا مد و لباس

16 مدل لباس مجلسی مخمل دخترانه و زنانه جذاب

ژوئن 30, 2023 80315

لباس مجلسی مخمل یکی از ترندهای اشرافی قدیمی است که با اشرافیت آمیخته بوده و ازنو به روال مد بازگشته است. ست کردن لباس مجلسی مخمل آنقدر سخت نیست، چرا که مخمل به خودی خود توان زیادی برای ارائه به شما دارد.

خوشنودی یعنی برگشت ترندهایی همچون لباس مجلسی مخمل! مخمل ای است که به دربار پادشاهان ایرانی، ترک و حتی انگلیسی رخنه پیدا کرد؛ بنابرین ابداً از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد و می‌توانید اطمینان داشته باشید که مانند یک ملکه در مهمانی پیش رو بدرخشید. در ادامه نمونه‌های بی نظیری از لباس مجلسی مخمل قرمز، ترک، دخترانه، گلدار و مناسب برای افراد چاق را مشاهده خواهیم کرد.

مدل لباس مخمل سبز

مدل لباس مخمل دخترانه سبز

بیشتر بخوانید:

۱۰ تا از بهترین برندهای دنیای مد که باید بشناسید

لباس مجلسی مخملی چین دار شرابی با آستین بلند

لباس مجلسی مخملی چین دار شرابی با آستین بلند

مدل لباس مجلسی مخمل اینستاگرام

مدل لباس مجلسی مخمل اینستاگرام

با این لباس مدل La Femme 24316 شیک و باکلاس به نظر برسید. لباس مخملی پر زرق و برق با یقه بلند و پشت باز. بسته شدن زیپ از پشت. در این طرح افسانه ای از La Femme برای مراسم رسمی خود شگفت انگیز باشید.

مدل لباس مخمل قرمز

مدل لباس مخمل قرمز

مدل لباس مخمل کوتاه

مدل لباس مخمل کوتاه

مخمل معمولاً پارچه‌ای سنگین است، اما امروزه پارچه‌های مخمل کشسان سبک وزن زیادی وجود دارد.

مدل یقه لباس مخمل مجلسی

مدل یقه لباس مخمل مجلسی

جزئیات برازنده این لباس مجلسی خیره کننده را تشکیل می دهند. مخمل کشش رنگی غنی دارد و یقه شانه را صاف می کند. کفش های پاشنه بلند مورد علاقه خود را اضافه کنید و در جشن تعطیلات امسال بهترین لباس را خواهید پوشید!

مدلِ لباس مجلسی مخمل گلدار

مدلِ لباس مجلسی مخمل گلدار

Rozina Munib برند مد لباس پاکستانی.

مدل لباس مخمل خانگی

مدل لباس مخمل خانگی

مدل لباس مخمل کوتاه جدید

مدل لباس مخمل کوتاه جدید

مدل لباس مخمل کارشده

مدل لباس مخمل کارشده

مدل لباس مخمل کارشده

مدل لباس مخمل کارشده

لباس مجلسی مخمل

لباس مجلسی مخمل

مادر عروس سبز رنگ نعناع، مریم گلی، جنگلی، شکارچی و سبز زمردی می پوشد. لباس های سبز برای مادر عروس یا مادر داماد در قد کوتاه و بلند عرضه می شوند. لباس های سبز برای عروسی های رسمی و رسمی. لباس های مجلسی زیبا و سبز که برای پوشیدن در عروسی فرزندتان مناسب هستند!
لباس مخمل

لباس مخمل شیک دخترانه

لباس مجلسی شیک

لباس مجلسی شیک

لباس مخمل زرد شیک

لباس مخمل زرد شیک

لباس شیک از برند جموعه زهیر مراد

لباس شیک از برند جموعه زهیر مراد

پارچه مخمل یکی از انواع منسوجات است که بافتی پرزداز و کرکی اما فشرده دارد و از گذشته‌های دور در دنیای مد حضور داشته است. پارچه مخمل حالتی لوکس و گران قیمت دارد و به دلیل بافت نسبتا ضخیمی که دارد در لباس‌های پاییزی و زمستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخمل یک پارچه خاص است که ویژگی‌های خاصی هم دارد و حتی روش تولید و دوخت آن نیز متفاوت است.

مخمل چیست؟

مخمل یا Velvet در واقع نام نوعی روشی برای بافت پارچه است که معمولا از جنس نخ یا کتان است اما از هر جنس دیگری هم می‌تواند باشد. مخمل پارچه‌ای سه بعدی است که علاوه بر تار و پود، دارای کرک یا پرز هم هست، کرک‌ها الیافی هستند که عمود بر سطح پارچه قرار می‌گیرند و به آن نوعی از حجم و نرمی می‌دهند. خاب مخمل به جهتی گفته می‌شود که پرزهای ان در آن جهت بافته شده‌اند و وقتی پرزها در این جهت شکل بگیرند پارچه مخمل صاف و براق می‌شود، اما وقتی در جهت مخاف حالت داده شوند پرزها تیره به نظر می‌رسند، مشابه خاب فرش.

ترکیب پارچه مخمل

به طور معمول پارچه مخمل از الیاف ابریشم بافته می‌شود اما آن چیزی که امروزه به عنوان مخمل ابریشمی به فروش می‌رسد در واقع ترکیبی از ابریشم و الیاف ریون است. مخملی که به طور کامل و خالص از ابریشم بافته شده باشد بسیار کمیاب است و اگر هم پیدا شود قیمت بالایی خواهد داشت. مخمل را می‌توان از الیاف ریون، ویسکوز، استات (استات به راحتی بر اثر رطوبت آسیب می‌بیند) موهر، کتان، پشم و پنبه هم تهیه کرد.

جنس و ترکیب مخمل روی کیفیت و قیمت آن اثر می‌گذارد به طور مثال مخمل‌هایی که از الیاف مصنوعی مثل ریون تهیه می‌شوند ارزان هستند.  اگر در بافت پارچه مخمل مقدار کمی الیاف اسپندکس (نوعی الیاف با خاصیت کشسانی بالا) به آن اضافه شود پارچه مخمل حاصل حالت کشی خواهد داشت. معمولا جنس پایه مخمل و  کرک آن با هم متفاوت است و لازم است هنگام خرید لباس و پارچه مخملی به برچسب آن دقت کنید، اولین اسم معمولا جنس الیاف کرک و دومین اسم جنس پایه را مشخص می‌کند.

منبع : pinterest

90 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×