» فرهنگ و هنر » فیلم و سریال » معرفی 7 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند
فیلم ترسناک تشریفات مذهبی
فیلم و سریال

معرفی 7 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت ساخته شدند

آوریل 9, 2023 200388

فیلم‌های ترسناک که بر محور رویدادی که حقیقتاً در دنیا فیزیکی اتفاق افتاده پدیدآوری می‌شوند، بی شک می‌تواند خوف‌انگیزتر از یک سرگذشت غیرواقعی باشد. در حقیقت ترس براساس بر زندگی حقیقی لایهای از ترس را اضافه میکند که سرگذشت ناب برآمده از خیال‌پردازی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

در ادامه به معرفی 7 فیلم ترسناک که بر اساس واقعیت تولید شدند میپردازیم:

1.فیلم ترسناک احضار  – The Conjuring

فیلم ترسناک احضار
فیلم ترسناک جدید جنی

احضار The Conjuring یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی جیمز وان و نویسندگی چاد هیز و کری دبلیو هیز است. این فیلم افتتاحیه‌ای بر فرانچایز دنیای سینمایی احضار است.

داستان فیلم احضار

خانواده پِرون (Perron) در سال ۱۹۷۱ به یک عمارت بزرگ و قدیمی در روستایی در ایالت رود آیلند اسباب‌کشی می‌کنند. کمی بعد، آنها متوجه می‌شوند که امارت توسط قدرتی ناشناخته و خطرناک تسخیر شده‌است. مادر خانواده نیز ملتمسانه از دو متخصص مسائل ماوراءالطبیعه به نام‌های اِد و لورِین وارِن، طلب کمک می‌کند.

2.فیلم ترسناک تشریفات مذهبی – The Rite

فیلم ترسناک تشریفات مذهبی
دانلود فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ

تشریفات مذهبی (به انگلیسی: The Rite) فیلمی محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی میکل هوفسترم است. در این فیلم بازیگرانی همچون آنتونی هاپکینز، کالین اودانهیو، آلیس براگا، کیران هایندز، روتخر هاور، مارتا گاستینی، ماریا گرازیا کوچی نوتا، کریس مارکت، توبی جونز، ماریجا کاران، توری دویتو ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم احضار تشریفات مذهبی

مایکل کوواک ( کالین اودونوگو ) فرزند یک صاحب و کارآفرین موفق خانه تشییع جنازه ، ایستوان ( راتگر هوور ) است. مایکل مایکل از شغل خود به عنوان یک فاتحه سرخورده تصمیم به ورود به یک حوزه علمیه و نذرهای خود را پس از اتمام خود گرفت ، و از این طریق یک مدرک دانشگاهی رایگان دریافت کرد. چهار سال بعد ، مایکل به درجه ای از مداحان در حوزه علمیه منصوب می شود ، پس از آن وی نامه استعفای خود را به والای خود ، پدر متیو می نویسد و با استناد به عدم ایمان. پدر متیو ( توبی جونز ) ، ظاهراً مایل به گفتگو با مایکل است ، تلاش می کند تا او را در خیابان جلب کند.

او از یک مهار عبور می کند و باعث ایجاد یک دوچرخه سوار ساندرا ( ماریا کاران) می شود) ، به مسیر یک ون رویی بپیچید و مجروح شدید شوید. دیدن لباس روحانیت مایکل، او را می پرسد آمرزش قبل از آخرین نفس خود را. مایکل تردید قادر به رد کردن نیست. او او را تسکین می دهد و برای برانگیختن گناهانش ، مراسم برکت می بخشد پدر با دیدن آرامش اوضاع و احوال اوضاع ، پدر متیو به مایكل می گوید كه علی رغم عدم تمایل وی به عنوان كشیش فراخوانده شده است.

3.فیلم ترسناک کشتار با اره‌برقی در تگزاس – The Texas Chain Saw Massacre

کشتار با اره‌برقی در تگزاس
فیلم فوق ترسناک

کشتار با اره‌برقی در تگزاس (به انگلیسی: The Texas Chain Saw Massacre) یک فیلم اسلشر آمریکایی محصول ۱۹۷۴ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی توبی هوپر است. در این فیلم، گونار هانسن نقش شخصیت شرور اصلی را بازی می‌کند.

داستان فیلم کشتار با اره‌برقی در تگزاس

گروهی جوان که مسیر خود را در جریان سفری به تگزاس گم کرده‌اند، در یکی از جاده‌های فرعی جوانی با رفتاری عجیب و غریب را سوار اتومبیل شان می‌کنند. پس از اتفاقاتی چند، اعضای گروه آرام آرام به دام یک خانوادهٔ آدم‌خوار تگزاسی که در منطقه ای دورافتاده که در آن حوالی منزل دارند، می‌افتند.

4.فیلم ترسناک تسخیر – The Possession

فیلم ترسناک the possession 2012
فیلم ترسناک جذاب

فیلم تسخیر The Possession) 2012) ساخت کشور آمریکا و در ژانر ترسناک ، هیجان انگیز و به کارگردانی و نویسندگی اوله بورندل می باشد. در فیلم تسخیر 2012 بازیگرانی مانند ناتاشا کالیس، کایرا سدویک، جفری دین مورگان، مدیسون داونپورت و… به هنرنمایی پرداخته اند. میتوانید با لینک مستقیم و کیفیت عالی از ویپو فیلم دریافت کنید.

داستان فیلم تسخیر

 امیلی در یک بازار خانگی اقدام به خرید جعبه ای قدیمی می کند. غافل از این که درون جعبه ، کلکسیونی از ارواح باستانی نهفته است. در این بین ، پدر وی به همراه همسرش سعی می کنند که طلسم فرزند خود را بردارند.

5.فیلم ترسناک جن‌گیر – The Exorcist

جن‌گیر - The Exorcist
فیلم ترسناک دوبله فارسی
جن‌گیر (به انگلیسی: The Exorcist) یک فیلم آمریکایی محصول سال ۱۹۷۳ در ژانر فراطبیعی ترسناک و هیجان انگیز به کارگردانی ویلیام فریدکین است که بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام پیتر بلتی ساخته‌شده‌است. جن‌گیر یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت به‌شمار می‌رود.

داستان فیلم جن‌گیر

ماجرا در جرج تاون در حومهٔ واشینگتن دی سی می‌گذرد. کریس مک‌نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد.

کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند تا به ریگن کمک کند. پس از تحقیقاتی که پدر کاراس بر روی ریگن انجام می‌دهد و مطمئن می‌شود که شیطان بدن او را تسخیر کرده، به کلیسا مراجعه کرده و درخواست می‌کند تا خودش مراسم جن‌گیری را انجام دهد. اما کلیسا شخصی باتجربه‌تر به نام پدر مِرین را پیشنهاد می‌کند. مِرین کشیشی پیر است و موجودی را که بدن ریگن به تسخیر او درآمده‌است می‌شناسد. پدر مِرین به خانهٔ کریس مک‌نیل می‌رود و به‌همراه پدر کاراس جن‌گیری را شروع می‌کنند.

6.فیلم ترسناک جن‌زدگی در کنتیکت – The Haunting in Connecticut

فیلم ترسناک جنی
فیلم ترسناک جنی

فیلمی است ساخته پیتر کورن ول.این فیلم ظاهراً بر پایهٔ داستان خانواده اسندکر ساخته شده که در دهه هشتاد به خانه‌ای که مدعی‌اند «در تسخیر ارواح بود، اسباب‌کشی کردند و با چشم‌های خود شاهد تحرک ارواح در خانه‌شان بودند.

داستان جن‌زدگی در کنتیکت

مت، پسر جوانی است که سرطان دارد و تحت درمان ویژه‌ای است. مادرش سارا برای این‌که به بیمارستان نزدیک‌تر باشند، خانه بزرگ اما ارزانی را در ایالت کنتیکت ایالات متحده اجاره می‌کند.

خانه‌ای که روزگاری نه چندان دور، مرده‌شوی‌خانه و محل انجام امور کفن و دفن مردگان بوده‌است. آن‌ها به خانه جدید نقل مکان می‌کنند و ورود آن‌ها به خانه، آغاز گرفتاری‌های تازه‌ای است که با ارواح و مردگان ساکن در این خانه جن‌زده پیدا می‌کنند.

خانه جدید، نه تنها مرده‌شوی‌خانه بلکه محل احضار روح بوده و صاحب قبلی آن دکتر آیکمن با همکاری پسر جوانی به نام جونا که روح او اکنون در بدن مت حلول کرده، جلسات احضار روح را اداره می‌کرده‌است.

7.فیلم ترسناک ورونیکا – Veronica

داستان فیلم ورونیکا
فیلم ترسناک آمریکایی دوبله

همان قدر که محصول ژانر وحشت در سینما پرطرفدار است، تولید آن نیز دشوار و به شدت ریسک پذیر است. گرچه نام این ژانر با چند کشور خاص گره خورده است اما واقعیت این است که بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز تولیدات موفقی را در این زمینه داشته اند.«ورونیکا» فیلمی به کارگردانی پاکو پلازا و محصول کشور اسپانیاست که در همین ژانر تولید شده و با استقبال بسیاری مواجه شده است.

داستان فیلم ورونیکا

ورونیکا دختر 15 ساله ای است که در سال 1991 به همراه دو تن از دوستانش دست به احضار روح پدرش می زند و از آن پس تغییراتی در زندگی اش رخ می دهد که زندگی او و خانواده اش را در عرض 3 روز دگرگون می کند .

منبع داستان : ویکی پدیا

90 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×