» گردشگری » 5 بام تهران که برای قدم زدن عالی هستن!
بام تهران
گردشگری

5 بام تهران که برای قدم زدن عالی هستن!

می 20, 2023 60135

معمولاً تهران را با ترافیک و آلودگی می‌شناسیم. به برج‌های بلند و گاهی بی‌قواره و خیابان‌های پر از دود. اما تهران‌ دیگری در دل تهران وجود دارد که می‌توان به او لبخند زد و در کنارش راه رفت.در ادامه با مجله مثبت زندگی باشید تا 5 بام تهران برای قدم زدن را به شما معرفی کنه:

بیشتر بخوانید :

بام توچال تهران

یکی از بهترین مکان هایی که بسیاری از شهروندان تهرانی برای ساعاتی رهایی از شلوغی، آلودگی و ترافیک شهری پایتخت به آن رجوع می‌کنند، بام تهران است. با پیاده روی در این مکان به غیر از آب و هوای پاکیزه، می‌توان به تماشای مناظر فوق العاده ای از تهران نشست. آپارتمان های پرتعداد، ساختمان های بلند مرتبه و برج میلاد تهران، به خوبی از بام قابل مشاهده هستند و در طول شب، جلوه‌ای وصف ناپذیر به خود می‌گیرند.

محل دنج پیاده روی در تهران

محل دنج پیاده روی در تهران

بام تهران، یکی از جاهای دیدنی تهران پایتخت است که جاذبه های گردشگری و انواع سرگرمی های مفرح را دارا می‌باشد. توچال بام تهران در بخش بالایی محله ولنجک و در ارتفاعات شمالی تهران واقع شده است و با وجود آب و هوای پاک و کوهستانی و همچنین توریستی بودن منطقه، طرفداران خاص خود را دارد. در سال های اخیر هم امکانات تفریحی و رفاهی متعددی مانند زیپ لاین، تله کابین، تله سیژ، سورتمه، بانجی جامپینگ، بگ جامپ و سینما چند بعدی به بام تهران افزوده شده اند که با ارائه خدمات ویژه، پذیرای گردشگران و شهروندان می‌باشند. همین امکانات بی‌نظیر، بام تهران را به یکی از جاهای دیدنی در تهران تبدیل کرده است.

پارک پرواز

در تهران زندگی می‌کنید و دلتان برای هوای آزاد و منظره درختان تنگ شده است؟ می‌خواهید نفس عمیقی بکشید و دود و آلودگی تهران را استشمام نکنید؟ یا برای یک سفر چندروزه به تهران آمده‌اید و می‌خواهید زیباترین نقاط شهر را ببینید؟ به پارک پرواز بروید تا یکی از زیباترین پارک‌های تهران را با منظره عالی و هوای پاک و سالم تجربه کنید. پارک پرواز در شمال غرب تهران و در منطقه‌ای قرار دارد که از آنجا تمام تهران را زیر پایتان احساس می‌کنید. اگر یک روز آفتابی به پارک پرواز رفته باشید که هوا هم خیلی آلوده نباشد، می‌توانید کوه‌های اطراف از یک طرف و برج میلاد را از طرف دیگر ببینید.

مسیر پیاده روی غرب تهران

مسیر پیاده روی غرب تهران

پارک پروازبا وسعت ۱۳۱۳۰۳ مترمربع در منطقه سعادت‌آباد، در شمال غربی تهران قرار دارد. این پارک از شرق به بزرگ‌راه یادگار امام می‌رسد. برای همین اگر نمی‌خواهید خیلی در ترافیک بمانید می‌توانید از طریق این بزر‌گ‌راه خود را به سعادت‌آباد و پارک تهران برسانید. غرب پارک پرواز به منطقه فرح‌زاد و شهرک نفت می‌رسد. شمال پارک شهرک بام تهران است و جنوب آن شهرک پاسارگاد قرار دارد. از هر مسیر که برایتان راحت‌تر است، می‌توانید خود را به پارک پرواز برسانید، نفسی عمیق بکشید و کمی آرامش بگیرید.

بام تونل رسالت تهران

بام تونل رسالت منظره ای متفاوت نسبت به تمام بام های تهران دارد، منظره ای که تراکم و صنعتی بودن تهران را مانند تابلویی پیش روی شما قرار می دهد.منظره ی این بام نسبت به سایر بام ها متفاوت تر است و شلوغی شهر را بیشتر نشانتان خواهد داد. به علاوه اینکه با قرارگیری در بام تونل رسالت به خوبی می توانید شاهد یک زندگی صنعتی در قلب تهران باشید.

بام های تهران

بام های تهران

به همین دلیل هم این بام یکی از منحصر به فرد ترین بام ها در سطح شهر تهران است و همین موضوع این بام را از خاص ترین بام های پایتخت کرده است.شاید این بام در بین تمامی بام ها و بلندی های تهران، بهترین هوا را نداشته باشد ولی به دلیل نزدیکی به پارک نظامی گنجوی و به دلیل منظره ای که به تونل دارد، دارای طرفداران خاص خودش است.

بام کوهسار تهران

بام کوهسار که در منطقه 5 و در شمال غرب تهران واقع شده، یکی از زیباترین پارک های جنگلی پایتخت است که با فضایی آرام و دلنشین، محیطی ایده آل برای گذراندن اوقاتی خوش به دور از شلوغی شهر به شمار می‌رود.بهترین پارک های تهران برای پیاده روی

بهترین پارک های تهران برای پیاده روی

در شمال محله کن و در دامنه‌های رشته‌ کوه البرز قرار گرفته‌ و بافتی عمدتا کوهستانی دارد و تنها بخش‌های خاصی از فضای آن جنگل‌کاری شده‌ است. پارک جنگلی کوهسار تهران نسبت به دیگر مراکز طبیعت‌گردی و تفریحی تهران خلوت‌تر است که این مساله یک مزیت مهم برای آن محسوب می‌شود.

بام محک تهران

ارتفاعات تهران یکی از بهترین نقاط برای فرار از همهمه و آلودگی شهر هستند و گزینه مناسبی برای لذت‌بردن از مناظر زیبای شهر و استنشاق هوای پاک و کوهستانی به شمار می‌روند. یکی از بام‌های تهران، بام محک نام دارد که چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه را از مناظر بسیار زیبا و متفاوت پایتخت در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این بام یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است که با هوای پاک و اکسیژن خالص، باعث بهبود حال جسمی و روحی گردشگران می‌شود.

طولانی ترین مسیر پیاده روی تهران

طولانی ترین مسیر پیاده روی تهران

بام محک از بام‌های مشهور تهران به شمار می‌رود که در انتهای بلوار اوشان و در نزدیکی بیمارستان محک قرار دارد. این بام در یکی از مرتفع‌ترین مناطق پایتخت واقع شده است که گزینه خوبی برای فرار از شلوغی، دغدغه‌های کاری و آلودگی شهر به شمار می‌رود. اگر به‌دنبال هوای پاک و تازه‌ و مکانی آرام و دنج هستید، بام محک به شما توصیه می‌شود.

 

#بام ماشینی تهران #لوکیشن بام تهران #ساعت کاری بام تهران

90 / 100

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×