مقایسه برند الجی با برند بوش

معرفی برند ال جی

یکی دیگر از مدل های بسیار محبوب و پرفروش در ایران، برند ال جی است. این برند در رتبه بندی برندهای معروف ماشین لباسشویی در ایران رتبه دوم را دارد و یکی از پرفروش ترین های بازار است. یکی از ویژگی های این برند کیفیت بالای آن است. قیمت ماشین لباسشویی ال جی در بازار ایران بین 10 تا 30 میلیون است. با توجه به نظرات و بررسی های بسیاری از خریداران می توان نتیجه گرفت که بسیاری از افرادی که محصولات ال جی را خریداری کرده اند راضی بوده اند.

بیشتر بخوانید:تعمیر لباسشویی بوش در شیراز

معرفی برند بوش

برند بوش یکی از تولید کنندگان ماشین لباسشویی می باشد که توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. ماشین های لباسشویی ال جی به دلیل عملکرد بسیار خوبی که از خود نشان داده اند، جزو محبوب ترین ها به حساب می آیند. اما لازم به ذکر است که قیمت محصولات این برند کمی بالاتر از رقبا می باشد و برای برخی از افراد یک نوع محصول لوکس به حساب می‌آید

d8b2f14e c4cf 4bbf b536 de4f37960b7d

مقایسه ماشین لباسشویی بوش و ال جی

عملکرد موتور ماشین لباسشویی بوش و ال جی

موتور ماشین لباسشویی ها به 2 نوع موتور تسمه ای و بدون تسمه ای تقسیم می‌شوند. موتور تسمه ای، ارتباط بین موتور و دیگ دستگاه را از طریق ایجاد می‌کند. این نوع موتور باعث ایجاد صدای زیاد لباسشویی و لرزش دستگاه می‌شود. در مدل موتور بدون تسمه ای که قطعات اضافی حذف شده و سایش بین قطعات دستگاه از بین رفته است، لرزش و سروصدای بسیار کمی دارد.

طراحی ظاهری ماشین لباسشویی بوش و ال جی

به طور کلی طراحی ظاهری ماشین لباسشویی ها در 3 مدل درب از جلو تمام اتوماتیک، درب از بالا پرتابل و درب از بالا دوقلو صورت می‌گیرد. ماشین لباسشوی های مدل درب از جلو جرو بهترین و پرطرفدارترین مدل بوده که سروصدای کمی نیز دارد.

فرآیند شستشو و خشک کن این مدل دستگاه تمام اتوماتیک می‌باشد. ماشین لباسشویی های درب از بالا، دارای یک محفظه بوده که آب و مواد شوینده برای انجام سیکل شستشو در آن قرار می‌گیرد. این مدل دستگاه سروصدای زیادی داشته و همچنین مصرف آب بالایی نیز دارد.

3a2d0c91 2f03 4124 bf22 a148cbbc4976

میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی بوش و ال جی

در هنگام مقایسه لباسشویی بوش و ال جی از نظر میزان مصرف انرژی باید بگوییم که هر دو برند در رده انرژی A و پایین تر بوده که در نتیجه مصرف بسیار پایین انرژی را به دنبال خواهد داشت. در واقع به دلیل مصرف انرژی بسیار پایین این نوع دستگاه ها، مصرف میزان آب ماَشین لباسشویی نیز بدون افت کیفیت شستشوی دستگاه پایین بوده و در مجموع مصرف انرژی بسیار مناسب را جهت مدیریت هزینه های انوار به دنبال خواهد داشت.

ظرفیت و وزن ماشین لباسشویی بوش و ال جی

در مورد تعیین ظرفیت اشین لباسشویی هاف غالبا ظرفیت بین 5 تا 6 کیلوگرم برای خانواده های یک و دو نفره، ظرفیت 7 کیلوگرم برای خانواده های دو و سه نفره، ظرفیت 8 کیلوگرم برای خانواده های چهار نفره و ظرفیت 9 کیلوگرم و بالا برای خانواده های پنج نفره و بیشتر مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در شیراز

انتخاب وزن مناسب براساس تعداد اعضای خانواده در کاهش مصرف انرژی و آب دستگاه بسیار موثر می‌باشد. ار این رو ظرفیت کمتر را برای خانواده هایی با جمعیت کم و ظرفیت بالا را برای خانواده های پرجمعیت در هنگام خرید و مقایسه لباسشویی بوش و ال‌جی مد نظر قرار دهید.

cc81a080 f38a 4014 9cc8 87f64312f8cf

امکانات و قابلیت های ماشین لباسشویی بوش و ال جی

در نهایت برای پاسخ به سوال ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال‌جی، باید به امکانات و قابلیت‌های هر ۲ برند توجه داشته باشید تا انتخاب مطمئن و عالی صورت گیرد. ماشین لباسشویی‌های بوش دارای قابلیت‌هایی چون تعیین زمان شروع شستشو (Time Delay)، شستشوی سریع البسه (Mixed Load)، شستشوی قوی یک ساعته البسه Power Wash 6 ، سیستم بهینه‌سازی مصرف انرژی و زمان (Vario Perfect)، صفحه نمایشگر دیجیتالی، حداکثر دور موتور ۱۶۰۰ دور در دقیقه، فناوری لکه‌بری AntiStain جهت از بین بردن ۱۶ نوع لکه سخت البسه در برنامه‌های شستشو، قابلیت اضافه کردن لباس در حین کار، سیستم تشخیص میزان کف دستگاه، فناوری آب‌پاشی ۳ بعدی جهت نفوذ بهتر آب به البسه، بدنه ضد لرزش AntiVibration، زنگ هشدار پایان برنامه شستشو و… می‌باشد.

مقایسه موتور ماشین لباسشویی بوش و ال جی

امروزه هنگام خرید ماشین لباسشویی از نظر موتور دو مدل تسمه دار و بدون تسمه ساخته می‌شود و دلیل تفاوت قیمت این دو مدل به تفاوت در نوع کارایی، کیفیت شستشو، طول عمر، مصرف انرژی، میزان لرزش و صدای دستگاه به همراه کاهش مصرف انرژی می‌باشد. اولین بار ال جی بود که تولید ماشین های لباسشویی بدون تسمه را آغاز کرد. ماشین آلات و کم کم برندهای دیگر هم از این امکان استفاده کرده اند. برند جدید بوش از نوع موتور لباسشوی بدون تسمه نیز استفاده کرده است. بنابراین می‌توان گفت اگر قصد خرید ماشین لباسشویی را دارد، این دو برند از نظر کیفیت موتور و استفاده از تکنولوژی جدید در آن با یکدیگر برابری می‌کنند. لازم به ذکر است که سیستم موتور تسمه صدای بیشتری تولید می‌کند.

مقایسه ظاهری ماشین لباسشویی ال جی و بوش

به طور کلی ماشین لباسشویی ها دارای سه مدل درب جلو، مدل درب بالا و مدل دوقلو هستند که هر کدام بر اساس نیاز مشتری قابلیت های خاص خود را دارند. اما یکی از با اررش ترین اتخاب برای خرید ماشین لباسشویی درب از جلو است، به علاوه پرفروش ترین مدل ماشین لباسشویی در بازار است و اکثر مردم استفاده این دستگاه را انتخاب می‌کنند. با استفاده از تکنولوژی جدید در این دستگاه کلیه سفارشات و لباسشویی ها به صورت تمام اتوماتیک بوده و میزان مصرف آب کمتر از مدل های دیگر می‌باشد.

صدای ماشین لباسشویی ال جی بیشتر است یا بوش؟

سروصدای بخشی از لباس های شسته شده شماست. شما هرگز ماشین لباسشویی بی صدا پیدا نمی‌کنید، اما چه ماشین لباسشویی بی صداتر است؟ همانطور که در مقایسه موتور این دو برند گفتم سیستم وتور تسمه صدای بیشتری تولید می‌کند و این باید به این معنی باشد که ماشین لباسشویی بوش در حین کار صدای بیشتری دارد. اگرچه دارای موتور تسمه ای است، اما تکنولوژی ماشین لباسشویی های جدید بوش به قدری قدرتمند است که با وجود موتور تسمه ای، این صدا به طرز عجیبی کاهش می‌یابد و به جرات می‌توان گفت که از نظر تولید صدا تفاوتی ندارد. شاید در برخی مدل های جدید و موجود در ماشین لباسشویی ال‌جی، لرزش ها و صداهای زیادی را شاهد خواهید بود و به همین دلیل است که نمی‌توان گفت صدای ماشین لباسشویی کدامیک از برندها کمتر است.

ویژگی ها و فناوری های لباسشویی ال جی

TwinWash ال جی

این یک ماشین لباسشویی منحصر به فرد ال جی است که شامل دو لباسشویی است، در سمت بالا ماشین لباسشویی بار اصلی و پایین شامل یک لباسشویی مینی بار بالا است. لباسشویی اصلی برای بارهای سنگین و بزرگتر استفاده می شود در حالی که لباسشویی پایین لباس های ظریف را می شویند. نگران آسیب دیدن لباس های ظریف خود نباشید یا منتظر نوبت آنها باشید. این ماشین لباسشویی دو بار را به طور همزمان شستشو می دهد.

AI DD  در لباسشویی ال جی

این فناوری نه تنها وزن لباس را تشخیص می دهد، بلکه انواع پارچه را نیز تشخیص می دهد و به طور خودکار یک چرخه شستشوی بهینه را انتخاب می کند. چرخه های مختلف شستشو را با ترکیبی از حرکات مختلف اتخاذ می کند تا نتایج بهینه شستشو را به شما ارائه دهد.

توربو واش در لباسشویی ال جی

این فناوری لباس های شما را در مدت زمان کمتری بدون آسیب رساندن به نتایج شستشو شستشو می دهد. این اسپری آب تولید می کند که به طور موثر لباس های شما را به روشی بهتر آبکشی می کند.

۶ حرکت در لباسشویی ال جی

ال جی ۶ حرکت درام را برای شستشوی موثر لباس های شما با ترکیب حرکات مختلف ارائه می دهد. یک برنامه شستشو را انتخاب کنید و فناوری ۶ Motion Direct Drive، درام را در جهات مختلف حرکت می‌دهد و در حین تمیز کردن لباس‌ها، از پارچه مراقبت مناسبی می‌کند.

شستشو با بخار

این چرخه شستشو بخاری را وارد ماشین لباسشویی می‌کند که لباس‌های کثیف و آلرژی‌زا شما را کاملا تمیز می‌کند و تمیزی بهداشتی می‌دهد.

تشخیص هوشمند

با کمک برنامه تلفن LG ThinQ، می توانید ماشین لباسشویی را با تقریباً هر خطای جزئی قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ، به سرعت تشخیص دهید.

عملیات از راه دور

ترکیب LG ThinQ و WI-FI زندگی شما را آسان می کند، می توانید ماشین لباسشویی خود را در هر مکانی کنترل کنید. شما می توانید با چرخه بارگیری حداکثر ۲۰ برنامه شستشوی اضافی لباس ها را به طور موثر شستشو دهید.

ویژگی ها و فناوری ها ماشین لباسشویی بوش

VarioPerfect

این ویژگی دو گزینه را فعال می کند یا SpeedPerfect یا EcoPerfect را انتخاب کنید. اگر عجله دارید، گزینه Speedperfect را انتخاب کنید تا زمان شستشو را تا ۶۵٪ کاهش دهد بدون اینکه به نتایج شستشو آسیبی وارد شود و اگر زمان دارید و می خواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، گزینه EcoPerfect را انتخاب کنید تا ۵۰٪ در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

ActiveWatwr Plus

این ویژگی روی سنسورهای مختلفی کار می‌کند که با سنجش میزان بار و نوع پارچه سطح آب را تنظیم می‌کنند.

این گزینه باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود در حالی که لباس های شسته شده سریعتر خیس می‌شوند.

آلرژی پلاس در لباسشویی بوش

این یک برنامه ایده آل برای افرادی است که آذژی دارند. برنامه آلرژی پلاس با شستشوی لباس ها در دمای 60 درجه سانتیگراد باقبمانده مواد شوینده و محرک ها را از بین می‌برد و به میکروب شستشوی بهداشتی می‌دهد.

سیستم I-DOS

این سیستم به طور خودکار میزان دقیق مواد شوینده و سطح آب مورد نیاز برای بار لباسشویی را اندازه گیری می‌کند. این سیستم فقط در ماشین لباسشویی های درجه یک بوش موجود است.

AntiTangle

ویژگی ضد گره خوردن، گره خوردن لباس ها را در طول چرخه شستشو تا 50% به حداق می‌رساند تا اطمینان حاصل شود که لباس های شما روی پارچه نرم تر شده و اتوکشی آسان تر است.

56 / 100

دیدگاهتان را بنویسید